IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Азиатски купувачи се насочват към хотели в САЩ

При последната сделка от миналата седмица хонконгският милиардер Чън Ю-Тун купи пет луксозни хотела, включително хотел Карлайл в Манхатън, за 570 млн. долара

12:47 | 02.08.11 г.
<p>
	Хотел Карлайл в Манхатън беше придобит наскоро от хонконгски милиардер. <em>Снимка: thecarlyle.com</em></p>

Хотел Карлайл в Манхатън беше придобит наскоро от хонконгски милиардер. Снимка: thecarlyle.com

Луксозните хотели в големите градове на САЩ привличат купувачи от Хонконг, Китай и Сингапур, търсещи възможност да се възползват от нарастващия поток от азиатски туристи.

Делът на придобиванията от страна на азиатски инвеститори вероятно ще се повиши до "ниските равнища на двуцифрените числа" от всички сделки с хотели в САЩ през тази година, твърди Джон Строс, управляващ директор по инвестиционните продажби на Jones Lang LaSalle Hotels в Лос Анджелис, цитиран от Bloomberg. През 2010 г. делът им е бил 8%, сочат данни на компанията.

Последната сделка бе миналата седмица, когато семейството на хонконгския милиардер Чън Ю-Тун купи пет луксозни хотела, включително хотел Карлайл в Манхатън, за 570 млн. долара.

Докато американските инвеститори и оператори на хотели се насочват към Азия, купувачи от Китай и други държави с бързоразвиващи се икономики от региона търсят имоти в САЩ като застраховка срещу инфлацията и начин да спечелят от нарастващата и все по-мобилна средна класа в Азия.

"Процесът се задвижва от комбинацията от силата на китайската икономика и сравнителната мощ на тяхната валута спрямо долара", според Алън Рей, президент на Atlas Hospitality Group в Ъврин, Калифорния. "Очевидно за тях туристическият бранш има потенциал за растеж, особено на фона на все по-голямата средна класа в Китай, която все по-често пътува до други части на света", допълва той.

"На местно ниво китайските инвеститори са номер едно, корейците са на второ място, но активизиране се забелязва и от страна на други азиатски инвеститори", споделя Джеймс Бътлър, партньор в адвокатската кантора от Лос Анджелис Jeffer Mangels Butler & Mitchell LLP, която през юли основа своя собствена инвестиционна компания в Китай, за да помага на инвеститорите в хотели от страната да купуват в САЩ.

"Това е може би една от най-големите експлозии на търсене от тази част на света, която някога съм виждал в кариерата си", допълва той.

Хотелиерският бранш в САЩ се възстановява след рецесията през 2009 и 2010 г., която подтисна търсенето. Заетостта на хотелите на 25-те водещи пазара в САЩ е нараснала до 65% през периода януари-май спрямо 62% преди година, сочат данни на компанията Smith Travel Research Inc.

По време на бума на пазара на недвижими имоти цените на хотелите стигнаха до 153 хил. долара за стая през 2006 г., а после се сринаха с 36% преди две години, според изследователската компания Real Capital Analytics.

Ръст се наблюдава и при азиатските смесени дружества с американски партньори и миноритарните инвестиции, твърди Стивън О'Конър, директор на Cushman & Wakefield Sonnenblick Goldman в Лос Анджелис.

На пазара азиатските инвеститори се сблъскват с конкуренцията на американските тръстове за инвестиции в недвижими имоти, които също трескаво купуват хотели, твърди Строс от Jones Lang.

Средната цена на стая се е покачила до 192 479 долара през второто тримесечие, или с 25% над пика от 2006 г., показват данни на Real Capital. За периода инвестиционните тръстове за недвижими имоти са придобили хотели на стойност 1,23 млрд. долара, или 23% от всички сделки.

"В момента инвестиционните тръстове за недвижими имоти доминират", казва О'Конър. "Азиатските инвеститори обаче имат подобна теза. Те имат нисък ливъридж и разполагат с много пари в брой... Прогнозирам още доста такива инвестиции през следващите 12,18 до 24 месеца", допълва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:34 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още