В инвеститорските среди все по-често в основна тема за разговор се превръща рискът от банкрут на някоя държава. Подобен мрачен сценарий обикновено води след себе си страх, разпродажби и в немалко случаи – нова рецесия.
Въпреки че на държавните банкрути се гледа като на много страшно и рядко срещано явление, историята показва, че всъщност те не са чак толкова изолирани случаи, а и не винаги отключват възможно най-негативните сценарии.
При всички случаи, за да се чувстваме по-комфортно, когато обсъждаме варианта някоя страна да спре да обслужва дълговете си, трябва да знаем някои факти, които сайтът investopedia.com услужливо предоставя.
Основните държави, които в момента се отличават в полезрението на инвеститорите като страни с най-висока степен на риск от банкрут, са тези от периферията на еврозоната – Гърция, Португалия, Италия, Ирландия и Испания. Всички те имат интересна „кредитна“ история.
Така например през последните 200 години на Ирландия никога не й се е налагало да спира обслужването на дълговете си. В Италия пък това се е случвало само веднъж – по време на Втората световна война.
За разлика от тях Португалия е банкрутирала четири пъти и е спирала да обслужва външния си дълг. За последно това се е случило през 90-те години на 19-ти век. Испания е банкрутирала шест пъти, но нито веднъж след 70-те години на 19-ти век. Ако се погледне по-назад в историята, банкрутите на страната след 1550 година са 12.
Гърция сякаш има най-лошата кредитна история от разглежданите държави. Страната е спирала да обслужва задълженията си пет пъти за последните 200 години, като общият период, в който страната е имала статут на неплатежоспособна след обявяването на независимост през 20-те години на 19-ти век, възлиза на 90 години.
Кои са добрите платци, кои са страните с най-лоша кредитна история и какво се случва в ситуацията, когато някоя държава спира да плаща - вижте на следващата страница.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?


преди 14 години bombandirvaneto moje i da bade s korabi. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години тогавашните блокади и обстрел са си чисти бомбардировки :) не е имало и самолетоносачи, така че най-логичното е обсадата да включва обстрел, евентуално десант :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 14 години и как през 1902 г.е била бомбардирана венецуела като първи ние през първата световна използваме самолета за военни действия включая и бомбардировки отговор Сигнализирай за неуместен коментар