Най-големият производител на безалкохолни напитки в света – американската компания Coca-Cola, разви поредната си супер печеливша марка, която е обаче първата й марка, дошла от развиващите се пазари.
Новината подчертава стратегията на Coca-Cola за увеличаване на продажбите в развиващите се пазари на фона на застоя в развитите икономики, пише Ройтерс.
От Coca-Cola посочват, че продажбите на китайската плодова напитка Minute Maid Pulpy са донесли над 1 млрд. долара през миналата година. По този начин китайската напитка се присъединява към 13-те други марки на Coca-Cola, които са постигнали продажби в световен мащаб от поне 1 млрд. долара, като в това число влизат още Coke Zero и Diet Coke.
Това обаче е първият случай, в който марка на Coca-Cola, разработена и пусната първо на развиващите се пазари, достига продажби от 1 млрд. долара, посочва Андрес Кийгър, който отговаря за маркетинговите комуникации на компанията в Китай.
„Това, което прави тази марка важна за нас, е, че тя бе развита тук, в един развиващ се пазар, което на свой ред е важно свидетелство за Китай", посочва той пред Ройтерс.
Постигнатите резултати са и свидетелство за решимостта на Coca-Cola да увеличи влиянието си на пазар с 1,3 млрд. потребители, какъвто е китайският. През март 2009 китайското правителството реши да блокира опитите на Coca-Cola да закупи китайския производител на напитки Huiyuan срещу сумата от 2,4 млрд. долара заради опасения за нарушаване на конкуренцията.
Марката Minute Maid Pulpy, разработена и пусната на пазара в Китай през 2005 г., вече присъства и на 18 външни пазара, включително в Алжир, Мексико, Малайзия и Виетнам.
Според анализатори тенденцията да се разработват нови продукти в Китай и да се изнасят след това в други страни вероятно ще се засили през идните години.
„Китай ще бъде използван като лаборатория за тестването на нови храни и напитки, защото е огромен пазар с разнообразно население. Ако един продукт може да успее в Китай, най-вероятно ще пробие и в чужбина“, смята Мари Дзян, която е анализатор в Pacific Epoch.
Пазарът на плодови напитки в Китай се очаква да се разрасне повече от два пъти до 23,9 млрд. долара приходи до 2015 г., според прогнози на Euromonitor International.
Coca-Cola вижда огромен потенциал за своите напитки в Китай, където потреблението на глава от населението е само 32 бутилки от продуктите на компанията на година година в сравнение със 150 в Хонконг и повече от 500 в САЩ.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате
Даниел Митов: Нямам намерение да подавам оставка
SENSHI 29 пощаза 12 зрелищни битки и много адреналин
преди 14 години tva e malko sme6no za6toto minute maid e edna ot starite marki na koka kola ni6to 4e su i dobavili 'pulpy' bila "nova" marka ot razviva6tite se pazari hahah отговор Сигнализирай за неуместен коментар