LinkedIn вижда в Китай заплаха за успеха на своето първично публично предлагане на акции (IPO) заради опасността правителството в Пекин да блокира достъпа на китайските граждани до най-голямата социална мрежа за професионални контакти в света.
Това показва актуализирания проспект за IPO-то на интернет компанията от 11 март, пише Bloomberg. В него ръководството на LinkedIn изразява притеснение, че възможността Китай да блокира достъпа до социалната мрежа представлява нов риск за инвеститорите, които искат да вземат участие в публичното й предлагане.
Евентуално блокиране на достъпа до LinkedIn от Китай е сред обстоятелствата, при които "пазарната оценка на социалната мрежа може да бъде негативно засегната", се казва в новия проспект. В предишния проспект от 27 януари Китай не бе посочен като евентуална заплаха.
„Правителството на Китайската народна република неотдавна блокира достъпа до нашия сайт от Китай за кратък период от време", посочват от LinkedIn. "Ние не можем да ви уверим, че китайското правителство няма да блокира достъпа до една или повече от нашите функции и продукти, или до целия уебсайт в Китай, за по-дълъг период от време или за постоянно."
Услугите на LinkedIn бяха прекъснати в Китай от повече от 24 часа на 24-25 февруари заради публикации на потребители от Китай, които подкрепиха призивите за протести в азиатската страна, подобни на тези в Близкия Изток.
Китай е най-големият интернет пазар в света с около 457 млн. потребители. Правителството в Пекин забранява уебсайтовете с порнографско съдържание, хазартни сайтове и такива, които изразяват критично отношение към управляващата комунистическа партия.
Китайското правителство вече блокира уебсайтовете на Facebook, Twitter и YouTube на Google.
„Ще е трудно да се ангажират да няма политически чувствителни съобщения от потребителите на тяхната платформа, освен ако LinkedIn не желаят да следят и цензурират изказванията на своите потребители", коментират интернет анализатори от Brean Murray Carret & Co.
Базираната в Маунтин Вю, Калифорния компания има за цел да привлече до 175 млн. долара в своето IPO, което вероятно ще стане първото публично предлагане на акции сред големите социални мрежи в света.
Мениджъри на емисията са Morgan Stanley, Bank of America и JPMorgan Chase
LinkedIn е увеличила повече от два пъти продажбите си до 243 млн. долара през 2010 от 120 млн. долара за предходната година, показва проспектът на компанията. Нетната печалба за миналата година възлиза на 15,4 млн. долара в сравнение със загуба от 4 млн. долара за 2009 г.
LinkedIn има версии на шест езика: английски, френски, немски, италиански, португалски и испански. Потребителите на социалната мрежа могат да създават своите профили на 41 езика, включително китайски.


Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро