IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

2013 г.: Онлайн рекламата изпреварва рекламата във вестниците

През 2011 г. световният рекламен пазар ще нарасне с 4,2% вместо с предварително обявените 5,4% заради кризата в Близкия Изток и земетресението в Япония

11:49 | 12.04.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>През 2013 г. разходите за реклама в интернет за първи път ще са по-високи от тези за реклама във вестниците.<i> Снимка: </i><i>www.sxc.hu</i></p>

През 2013 г. разходите за реклама в интернет за първи път ще са по-високи от тези за реклама във вестниците. Снимка: www.sxc.hu

Разходите за реклама в световен мащаб, които са и барометър за икономическото доверие, ще отбележат ръст от 4,2% през настоящата година, показва докладът Advertising Expenditure Forecast на агенцията за медия и купуване ZenithOptimedia, част от френската френската група Publicis.

През декември компанията увеличи прогнозата си за 2011 г. до 5,4% от 4,2% и очакваше пазарът да достигне 412 млрд. долара. Сега данните са ревизирани заради кризата в Близкия Изток и земетресението в Япония, където през тази година рекламният пазар се очаква да се свие с 4,1%.

За 2012 г. агенцията предвижда растеж от 5,8% вместо предварително прогнозираните през декември 5,2%. Причината за тази оптимистична ревизия е възстановяването на рекламните пазари в Близкия Изток и Япония, както и бързото развитие на рекламния пазар в Централна и Източна Европа.

За този регион от ZenithOptimedia предвиждат ръст на рекламния пазар от 12,4% годишно между 2010 и 2013 г. За Латинска Америка прогнозираният растеж е за 8,2%. Очаква се също делът на развиващите се пазари (всички страни без Северна Америка, Западна Европа и Япония) от общия рекламен пазар да се увеличи от 30,9% през 2010 г. до 35,1% за 2013 г.

Един от най-важните изводи в изследването е, че през 2013 г. разходите за реклама в интернет за първи път ще са по-високи от тези за реклама във вестниците в световен мащаб. За онлайн рекламиране през 2013 г. ще бъдат изразходвани над 94 млрд. долара, а за реклама във вестниците – „едва“ 91 млрд. долара.

Все пак най-много реклами ще продължат да привличат телевизиите – през 2013 г. постъпленията им от реклама според ZenithOptimedia ще бъдат малко над 215 млрд. долара.

 

Развитие на рекламните канали (в млн. долара)      
  2009 г 2011 г 2013 г
Вестници 97.421 92.997 91.246
Списания 43.856 43.246 42.835
Телевизия 165.502 190.169 215.980
Радио 31.672 32.828 35.243
Кино 2.091 2.451 2.764
Външна реклама 28.184 31.172 34.946
Интернет 54.230 71.623 94.467
Общо 422.956 464.486 517.481

Източник: ZenithOptimedia

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:05 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още