Европейската мрежа за мобилна реклама Adfonic привлече рисков капитал в размер на 4,7 млн. британски паунда (5,2 млн. евро), съобщи технологичният блог Techcrunch.
Стартиралата наскоро компания ще използва парите, за да се превърне в глобален играч на този сравнително нов пазарен сегмент. Освен това средствата ще бъдат използвани и за разширяване на екипа – от досегашните 40 до над 100 служители след 12 месеца.
Представители на фирмата са обявили, че нейните приходи са нараснали 10 пъти през последните 12 месеца, като плановете са темповете на ръст да се запазят и да бъдат отворени нови офиси в Европа, Северна Америка и Азиатско - Тихоокеанския регион.
„Този пазар расте с невиждани темпове и съм щастлив от постиженията, които направихме през последната година“, твърди изпълнителният директор на фирмата Виктор Малачард.
За първата година от съществуването си Adfonic е разработила повече от 8 000 сайта и мобилни приложения, а месечното кликане на рекламни анонси на компанията се е увеличило до повече от 15 млрд. броя. В цялата мрежа всеки месец текат хиляди кампании на марки като Samsung, eBay, McDonalds, Tesco, Groupon и Google и достигат до около 100 млн. потребители на мобилен интернет.
За да се превърне в сериозен глобален играч обаче, Adfonic ще трябва да се пребори с няколко други бързо развиващи се фирми в този сектор – американските Millenial и InMobi, сингапурската BuzzCity, както и самата Google със своето подразделение Admob.
Според изчисления на анализаторската компания Gartner приходите от реклама в мобилен интернет в световен мащаб ще се увеличат от 1,6 млрд. долара през 2010 г. до 3,3 млрд. долара през тази година. През 2015 г. се очаква годишните приходи да достигнат 20,6 млрд. долара.


Седмичен хороскоп 8 - 14 декември 2025
Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мощни слънчеви изригвания следващите три дни
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
преди 14 години InMobi не е американска, а индийска компания, както личи и от самото име. отговор Сигнализирай за неуместен коментар