IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Groupon намалява двойно данните си за приходите

Тежък удар за планираното IPO на компанията – сред инвеститорите расте съмнението за правилността на бизнес модела

12:40 | 24.09.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p style="text-align: center; ">
	Новите корекции във финансовите резултати може да доведат до ново отлагане в IPO-то. <em>Илюстрация:&nbsp;Groupon</em></p>

Новите корекции във финансовите резултати може да доведат до ново отлагане в IPO-то. Илюстрация: Groupon

Най-голямата в света компания за групово пазаруване в интернет Groupon Inc ще намали почти два пъти данните си за приходи от продажби под натиска на щатската комисия по ценни книжа и фондови борси (SEC - Securities and Exchange Commission), предаде Ройтерс.

Освен това главният финансов мениджър Марджо Георгиадис отново се връща на работа в Google след само пет месеца в Groupon, където беше пряк заместник на създателя и изпълнителен директор Андрю Мейсън.

Обявените в петък корекции във финансовите резултати хвърлят сянка върху целия бизнес модел. Досега фирмата отчиташе цялата стойност на ваучъра за отстъпки, а сега е принудена да взема предвид само комисионната, която остава при нея. Така за 2010 г. се оказва, че приходите са само 313 млн. долара вместо досега приеманите 713 млн. долара.

Така съмненията в правилността на бизнес модела остават силни. Въпреки нарастващия обем на бизнеса Groupon остава в тъмночервената зона при всеки нов финансов отчет, защото  печеленето на нови клиенти се оказва доста скъпо начинание. Към това трябва да се добави и все по-растящата конкуренция. 

Намесата на  SEC в делата на Groupon не е прецедент. Преди това имаше друга корекция, защото концернът не бе взел предвид някои свои разходи. През лятото компанията бе принудена да подаде актуализиран проспект, в който е добавила нова информация към данните за риска, съпровождащи първичното публично предлагане, като е съобщила на потенциалните инвеститори да пренебрегнат неотдавнашните коментари на съоснователя Ерик Левковски за бъдещата рентабилност на компанията.

През юни Groupon обяви, че иска да стане публична компания и първоначално планираше да набере до 750 млн. долара от инвеститорите. Анализаторите дори предвиждаха приход от над 1 млрд. долара, особено след като компанията отказа оферта за придобиване от Google за над 6 млрд. долара.

В началото на септември обаче стана ясно, че Groupon промени датата за своето първично публично предлагане от края на октомври на началото на ноември. Сегашната новина обаче може да отложи още повече плановете на Мейсън и Сие.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:28 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още