Компаниите все по-често използват социалните контакти на потребителите на Facebook за целева реклама. В края на годината половината от рекламния обем във Facebook, е на сметката на така наречените "социални реклами" (Social Ads), показва актуално изследване. При това потребителят получава реклама, защото продуктът е бил препоръчан или купен от един от контактите му.
Операторът за онлайн маркетинг Marin Software от Сан Франциско е оценил през последните 12 месеца около 250 млрд. рекламни клика във Facebook и е установил ясна тенденция – за това време делът на социалната реклама е скочил от 3 на 26%.
Според изчисленията на компанията до края на годината те ще са отговорни вече за половината от рекламния бюджет в социалната мрежа. А рекламата е най-важният източник на приходи за Facebook. През 2011 г. 3,15 млрд. евро от общите приходи в размер на 3,7 млрд. евро са именно от реклама.
В случая на една типична социална реклама потребителите на Facebook получават съобщения в своето поле с новини, например спонсорирано съобщение под формата на "XY си купи нови маратонки от AB". След това потребителят може да кликне директно на Facebook страницата на съответната компания.
Готовността на абонатите на Facebook да отговорят на подобни реклами е значително по-висока от тази при традиционните реклами, установява проучването. "Честотата на кликване" (Click-Through-Rate), която показва колко често потребителите натискат рекламите, е нараснала с 50%.
"С въвеждането на спонсорираните съобщения се появиха два въпроса: Рекламодателите ще приемат ли този формат и може ли той да генерира значителни приходи", казва вицепрезидентът на маркетинга в Marin, Мат Лоусън. "Отговорът и на двата въпроса е - да."
Социалните реклами са ясен плюс
Marin Software е извършила проучването и в свой интерес. Компанията управлява общ рекламен бюджет за около 3,5 милиарда долара на своите около 1 500 клиента.
В цялата тази ситуация обаче има и уловка за Facebook.
През същия период цените за нормалните дисплейни реклами, които са независими от поведението на приятелите във Facebook, са отчели спад също с 26%. Дали тук има пряка връзка, не може да бъде доказано, но според Лоусън това е възможно.
За първото тримесечие на 2012 г., с приходи от 1,06 млрд. долара социалната мрежа отчита лек спад спрямо последното тримесечие на 2011 г., когато приходите са били в размер на 1,11 млрд. долара.
За Лоусън социалните реклами обаче определено са предимство за Facebook. Никой друг сайт не предлага този рекламен формат в момента, както го прави Facebook. „Twitter със сигурност ще премисли тази насока", посочва той един потенциален конкурент. Докато се случи това обаче вероятно ще мине поне година.


"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева