Водещият китайски социален портал RenRen регистрира през второто тримесечие на 2012 г. поредна загуба, като по-високите разходи компенсират силния ръст на приходите. Загубата на акция за тримесечието е по-висока от очакванията на анализаторите, предаде MarketWatch.
Renren, наричана често „Китайският Facebook" оперира най-голямата социална мрежа в страната - Renren.com, както и един от най-големите сайтове за всекидневни новини, наречен Nuomi.com. През октомври 2011 г. компанията придоби и сайта за видео споделяне 56.com. От излизането си на борсата през миналата година Renren публикува смесени резултати, а само преди година, през второто тримесечие на 2011 г., излезе за първи път на печалба в четиригодишната си история.
Оперативните разходи за тримесечието също нарастват повече от два пъти до 50,13 млн. долара, като разходите за продажби и маркетинг са скочили с 64%, разходите за изследователска и развойна дейност - повече от два пъти, а общите разходи скачат с цели 247%.
Към 30 юни 2012 г. Renren има около 162 млн. регистрирани потребители спрямо 124 млн. година по-рано. Уникалните посетители са 45 млн. на месец спрямо 34 млн. през юни миналата година. Приходите от онлайн игри в мрежата се повишават двойно на годишна база, подпомогнати преди всичко от няколко наскоро пуснати игри, разработени от самата компания.
И така, нетната загуба на компанията за второто тримесечие възлиза на 24,94 млн. долара, или 0,06 долара на акция, спрямо нетна печалба от 0,8 млн. долара година по-рано. Анкетираните от Thomson Reuters анализатори очакваха компанията да отчете по-скромна загуба в размер на до 0,04 долара на акция.
Приходите се повишават с 47% до 44,8 млн. долара, а през май компанията заяви очаквания за приходи между 41 и 43 млн. долара.
Гледайки напред, компанията прогнозира приходи за третото тримесечие под прогнозите на анализаторите. Акциите на компанията отчетоха спад от почти 3% в следборсовата търговия.
За третото тримесечие Renren очаква приходи между 49 и 51 млн. долара, докато анкетираните от Thomson Reuters анализатори предвиждат приходи в размер на 52 млн. долара.
Базираната в Пекин компания постоянно предупреждава за интензивната конкуренция на фрагментирания китайски пазар на социални мрежи, визирайки подобните на Twitter микроблогинг сайтове, други социални мрежи и потенциално Facebook Inc. Засега обаче Facebook е недостъпен в Китай, където властите блокират някои чуждестранни сайтове.
Председателят и главен изпълнителен директор Йозеф Чен отбеляза, че приходите за последното тримесечие са били движени от силния растеж при игрите и по-добри от очакваното резултати на Nuomi. Въпреки това Чен предупреди, че бранд рекламата остава предизвикателство поради макроикономическите условия, засилената конкуренция и продължаващото пренасочване на потребителския трафик от персонални компютри към мобилни устройства.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?