Американският онлайн концерн Google обяви, че закрива своята шопинг услуга в Китай - Google Shopping China. Сайтът все още е онлайн, показва проверка на Investor.bg, но Google потвърди за решението си чрез постинг в своя китайски блог.
„За да оптимизираме по-добри ресурсите си, ние решихме да затворим търсенето на търговски услуги в Китай. Първоначалното намерение бе този продукт да създаде мост между потребители, търговци на дребно и търговци на едро. Въздействието на продукта обаче не отговари на нашите очаквания. Но ние сме твърдо решени да помагаме на китайските фирми да изнасят своите продукти в страни по целия свят и да помагаме на китайските търговци на дребно да достигат до потребителите на други пазари, ползвайки Google Shopping. В бъдеще ще се съсредоточим върху мобилната реклама в приложения с AdMob, в рекламата на мобилни и настолни дисплеи, както и в рекламата при експортно ориентирано търсене“, се казва в изявлението на компанията, цитирано от Techcrunch.
През октомври Google затвори услугата си за търсене на музика в Китай, след като не успя да отблъсне конкуренцията от Baidu, която подписа споразумение за лиценз с One-Stop China (джойнт венчър на Universal, Warner и Sony BMG). Услугата на Google, която беше достъпна само за IP адресите от континентален Китай, беше алтернатива на пиратските сайтове в страната. Приходите от свалянето на музика компанията споделяше с глобални и китайски музикални компании.
Подобно на Music Search и в сегмента на търговията Google е изправена пред ожесточена конкуренция, включително услугата за търговия на дребно eTao на търсачката Alibaba. Конкурентът на Google Yahoo притежава 23%-ен дял в Alibaba.
Делът на Google на китайския пазар продължава да намалява, но компанията твърди, че продължава да прави пари, като продава реклама на глобалните си сайтове за китайските потребители. Операционната система Android също е широко ползвана в Китай.
Американската компания прекрати дейността на търсачката си на китайския пазар през 2010 г. заради спорове с властта за налаганата цензура. През юни компанията добави като функция уведомяването на потребители, чиито регистрации биха били цел на подкрепяни от държавата атаки.
Потребителите от континентален Китай все още могат да използват хонконгската търсачка на Google на китайски език, но заради филтрите, които ползва правителството в Пекин, достъпът до нея е изключително бавен.
През второто тримесечие пазарният дял на Google в Китай е бил 15,7 на сто, докато местният му конкурент Baidu държи 78,6% от пазара, показват данни на консултантската компания от Пекин Analysys International.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай