Френското правителство проучва начини да накара големите интернет компании да участват във финансирането на местните интернет доставчици, като плащат за използване на честотната лента, заяви министърът на технологиите Фльор Пелерин в понеделник.
Опитът показва, че европейските страни засилват усилията си да принудят големите американски компании като Google да идат към касите, пише в свой анализ Wall Street Journal.
Правителството разглежда начините, по които съществуващата нормативна уредба на далекосъобщенията може да бъде приложена по такъв начин, че да гарантира, че уеб гигантите ще участват в разширяването и поддръжката на високоскоростните мрежи, казва Пелерин.
Google TV и други услуги се нуждаят от високоскоростен интернет
"През следващите години заради услуги, като например мрежови телевизори, Google TV, Apple TV и Amazon TV, ще се ползват все повече широколентови услуги и това повдига въпроса кой ще плаща за инвестицията", каза Пелерин. „Това е въпрос, на който трябва да се намери отговор възможно по-скоро".
Причината за изявлението на министъра вероятно е шумът, който предизвика през уикенда френският доставчик на интернет услуги Iliad, който работи под марката Free. Free започна да предлага на своите потребители възможност за филтриране на рекламата чрез свой хардуер.
Предупредителен изстрел срещу Google
Това трябва да е предупредителен изстрел към Google, за да се упражни натиск върху интернет концерна, с който Iliad в момента води преговори за плащания за използване на широколентовата интернет мрежа. Този ход разгневи някои френски медийни компании, които се опасяват, че така рекламните им приходи ще спаднат.
В понеделник сутринта Пелерин свиква среща с представители на онлайн медии, а след това се е срещнал и с мениджърите на Free. След срещата компанията се е съгласила да спре блокадата на рекламите, заяви министърът по-късно.


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
Задържаха над 17 килограма марихуана в Любимец
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава
преди 12 години Трябва да се изнудват големите американски компании. Няма друг начин като не си конкурентен, като си завистлив французин какво ще правиш. Друга работа е Арселор Митал. Уж щяха да го национализират а пък държавата ще прави инвестиция от като че ли 200 млн. евро в нещо като Кремиковци. Ама може щото парите ще са от Евр0опейския съюз. отговор Сигнализирай за неуместен коментар