Благодарение на усилията си за саниране на дейността си японският гигант в сферата на потребителската електроника Sony вижда светлина в края на тунела. През третото тримесечие на текущата фискална година, която изтича на 31-и март, нетната загуба намалява до 10,7 млрд. йени (87 милиона евро), обяви компанията в четвъртък. През същия период година по-рано загубата бе в размер на 159 млрд. йени.
Оперативно между октомври и декември Sony отчита печалба в размер на 46,4 млрд. йени. За сравнение – година по-рано концернът бе на загуба от 91,7 млрд. йени. Същевременно се покачват и приходите – ръстът е с 6,9 на сто до 1,95 трлн. йени, предава Ройтерс.
Sony потвърди и годишната си прогноза. Концернът планира да отчете за цялата фискална година печалба в размер на до 20 млрд. йени и по този начин да спре черната си серия от загуби. През миналата година компанията отчете рекорден минус от 456,7 млрд. йени. Оперативната печалба според компанията ще е в размер на 130 млрд. йени, докато пазарните експерти очакват тя да е до 119 млрд. йени.
Водещите японски технологични концерни - Sony Corporation, Sharp и Panasonic, изпаднаха в тежко състояние заради кризата и започнаха да разпродават имущество, за да увеличат паричните си активи. Отделно корпорациите са притиснати от силната конкуренция на пазара на електроника.
Миналата година Sony продаде бизнеса си с химикали, а в момента се обмисля и продажбата на звеното за батерии, така че технологичният гигант да се концентрира върху бизнеса с потребителска електроника.
Компанията също така работи по план за намаляване на персонала в централата в Токио с една пета.
В края на 2012 г. трите водещи рейтингови агенции – Fitch, S&P и Moody's, понижика рейтинга на Sony, тъй като изгубиха доверие в оздравяването на компанията.
В началото на годината Sony обяви за продажба една от основните си сгради в центъра на Токио. Сделката може да донесе около 100 млрд. йени (1,14 млрд. долара) на компанията, която изпълнява програма за преструктуриране на дейността и планира да продаде нестратегическите си активи. Ако компанията успее да продаде 25-етажната сграда, това ще бъде най-голяма сделка на пазара на офиси в Япония от 3 години насам.
Преди три седмици стана ясно, че Sony ще продаде централата си в Ню Йорк на консорциум, воден от строителната корпорация The Chetrit Group, за 1,1 млрд. долара. Това е най-високата цена, плащана за офис сграда в САЩ през последните 2 години, след като в края на 2010 г. Google купи сградата на Осмо авеню за 1,8 млрд. долара, отбелязва Ройтерс. Очаква се сделката да бъде финализирана през март, а японската корпорация ще остане в сградата като наемател.
Сградата на Sony в Ню Йорк е строена през 80-те години на миналия век и първоначално в нея е била настанена AT&T. Японците я купуват през 1992 г. за 236 млн. долара.


Събраха 10 080 лв за 20 нови креватчета за недоносените бебета във Варна
Бюджетна комисия прие на първо четене прекроения бюджет на ДОО
Дробаров: Черно море, макар и с обновен състав, се намира там, където му е мястото – високо в класирането
Баща и син са открити мъртви
Какво ще бъде времето в сряда?
Goldman: Мегасделките се завръщат, част 2
Goldman: Мегасделките се завръщат, част 1
Защо се очаква световните цени на батериите да паднат отново през 2026 г.
Бизнесът трябва да прилага законите на юрисдикцията, в която работи
Google: първите AI очила с Gemini ще пристигнат през 2026 г.
Ford връща Fiesta с помощта на Renault
Сърбин е следващият шеф на BMW
Най-надеждните дизелови кросоувъри втора ръка
Умните колела вече променят автомобилната индустрия
Как се пали автомобил при -71 градуса по Целзий?
Heidelberg Materials Devnya JSC и ENEARTH LIMITED сключиха стратегическо партньорство за транспортиране и съхранение на CO₂ в България
Кремъл: Путин няма намерение да възстановява СССР или да напада НАТО
Серията HUAWEI WATCH GT 6 представя режима "Wheelchair", част от функцията "Activity Rings"
Черната златка унищожава овощните градини, такова масово нападение не е имало
Кралица Рания показа най-смелия си маникюр досега