IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Apple за пръв път с най-голям пазарен дял при мобилните телефони в Япония

Компанията понижава с 200 долара цената на базовата версия на 13-инчовия лаптоп MacBook Pro с ретина дисплей

00:30 | 14.02.13 г.
<p>
	13-инчовият модел MacBook Pro. <em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

13-инчовият модел MacBook Pro. Снимка: Архив Ройтерс

Американската компания Apple през 2012 г. за пръв път зае лидерската позиция на пазара на мобилни телефони в Япония, завоювайки дял от 15% и изпреварвайки местните производители, се посочва в проучване на изследователската компания Counterpoint Research, цитирано от ИТАР-ТАСС.

Базираният в Купертино технологичен гигант е успял да задмине японските производители на мобилни устройства Sharp и Fujitsu, всеки от които е заел 14% от пазара. Sharp, която през последните няколко месеца се бори със сериозна криза в компанията, бе лидер на японския пазар в продължение на 6 години.

Проучването на  Counterpoint Research отчита както продажбите на смартфони, така и на „конвенционалните“ телефони (т. нар. feature phones – с повече функции от обикновените мобилни телефони и с по-малко от тези на смартфоните – бел. ред.), като Apple е представена само чрез своя iPhone.

Успехът на компанията се дължи на излизането на пазара през есента на миналата година на модела iPhone 5, който бе лансиран упорито от японските оператори Softbank и KDDI, стремящи се да догонят местния лидер DoCoMo, отбелязват експертите на Counterpoint Research.

През първото тримесечие на финансовата си 2013 г., приключило на 31 декември,  Apple продаде в целия свят 47,8 млн. броя iPhone, което е с около 30% повече спрямо същия период на 2011 г.

Междувременно от технологичния гигант обявиха, че понижават цената на базовата версия на 13-инчовия си лаптоп MacBook Pro с ретина дисплей с 200 долара до 1 499 долара само няколко седмици, след като съобщиха за спад в продажбите от 21% през последното тримесечие на 2012 г. на годишна база, предаде Ройтерс.

Инвеститорите се притесняваха, че iPad изяжда продажбите на линията Mac, но главният изпълнителен директор на компанията Тим Кук пренебрегна тези опасения.

Въвежда се и нова версия на MacBook Pro с процесор от 2,6 гигахерца, флаш памет от 256 гигабайта, която ще струва 1 699 долара.

От Apple понижават и цената на 13-инчовия лаптоп MacBook Air с флаш памет от 256 гигабайта до 1 299 долара от досегашните 1 399 долара.

Технологичният гигант е подобрил и 15-инчовия си MacBook Pro с по-бърз 2,4 гигахерцов четириядрен процесор и 15-инчовия си ноутбук с нов 2,7 гигахерцов четириядрен процесор и 16 гигабайта памет. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:44 | 07.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още