Мобилното чат приложение Line, което е изключително популярно в Япония, но не успява да набере сили другаде, отмени плановете си за първично публично предлагане за втора година, пише Wall Street Journal, позовавайки се на източници, запознати с въпроса.
Собственикът на Line, южнокорейската интернет платформа Naver Corp., подготвяше IPO-то на компанията в Токио и Ню Йорк миналата година, но реши да изчака тази, посочвайки, че иска да се фокусира първо върху експанзията си в чужбина.
Последните новини хвърлят съмнение върху надеждите за набиране на средства за развитие на приложението на пазарите отвъд Япония. Line, която има силно присъствие в Тайланд и Тайван, иска да се насочи към по-големи пазари като САЩ.
Човек, запознат със случая, твърди, че плановете за първично публично предлагане на Line са в изчакване и това ще продължи най-малко до следващата пролет. По-рано тази година източници заявиха, че фирмата се е надявала да се листне на борсата в Токио и Ню Йорк най-рано това лято.
Говорителят на Line обясни, че компанията се е подготвяла за IPO, но все още не е взела окончателно решение.
“Както знаете, световният пазар в момента е нестабилен и не можем да кажем нищо сигурно по отношение на времето за първичното публично предлагане на Line”, коментира тя. “По отношение на бъдещите перспективи, ще вземем решение въз основа на пазарните условия и развитието на нашите бизнес резултати”.
Говорителят на Naver заяви, че компанията не е взела решение дали Line ще бъде листната на борсата.
Със своите 211 млн. активни потребители месечно, Line изостава доста зад лидерите на пазара, като WhatsApp, която Facebook придоби миналата година за 19 млрд. долара, и We Chat на Tencent Holdings. WhatsApp твърди, че има повече от 800 млн. активни потребители, а We Chat има 600 млн., повечето от които в Китай.
След сделката за WhatsApp, някои анализатори оцениха, че IPO-то на Line може да надмине 10 млрд. долара, като се има предвид успехът на компанията в генерирането на приходи от мобилни игри и продажбата на дигитални “стикери”, които потребителите могат да прилагат към съобщенията си.
Оттогава обаче компанията се опитва да разработи нови бизнес линии, най-вече извън Япония.
Междувременно пазарните условия се обърнаха срещу Line, а неотдавнашната нестабилност на цените на акциите по света се оказа сериозен удар за технологичните компании. Акциите на Alibaba Group Holding за първи път паднаха под цената от тяхното IPO миналата година.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?