Publicis Groupe, чиито рекламни агенции работят за марки като Volkswagen и Nestle, отчете продажби за първото фискално тримесечие, които надминаха очакванията на анализаторите. Компанията е успяла да спечели повече от дигиталните си операции и от растежа си на американските и европейските пазари, пише Bloomberg.
Приходите за периода са с 8,9% по-високи спрямо година по-рано и достигат 2,29 млрд. евро (2,59 млрд. долара), обяви базираната в Париж компания. Това надминава средната оценка на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, за 2,27 млрд. евро.
Органичният растеж, който не включва ефекта от придобивания и валутни колебания и по който рекламната индустрия съди за представянето си, е нараснал с 2,9% - повече от очакваното от Publicis.
Компанията, сред чиито агенции се нареждат Leo Burnett и Saatchi & Saatchi, се радва на успех спрямо миналата година, когато предупреди за възможни проблеми с генерирането на печалба и че не е постигнала растеж през септември.
Френската компания заяви във вторник, че спечелването на нови клиенти в края на 2015 г. e насърчилo растежа ѝ през първото тримесечие, макар че ефектът от загубата на няколко други ще се усети по-късно тази година. Publicis загуби клиенти като L'Oreal, Wal-Mart и Procter & Gamble през последните месеци.
"Второто и третото тримесечие са период, в рамките на който ще усетим с пълна сила ефекта от загубата на няколко бюджета“, коментира главният изпълнителен директор Мoрис Леви пред репортери. По думите му, въпреки че органичният растеж след това ще бъде по-слаб от този през първото тримесечие, той не прогнозира реален спад в продажбите. „Четвъртото тримесечие ще бъде много по-добро“, категоричен е той.
Продажбите на компанията в Северна Америка са нараснали с 13% до 1,3 млрд. евро, а тези в Европа – със 7,3% до 631 млн. евро. Продажбите на компанията в Азиатско-тихоокеанския регион отбелязват ръст с 4,1% до 230 млн. долара.
През декември Publicis обяви, че растежът на приходите ѝ ще е с два процентни пункта над средното за индустрията всяка година от 2016 г., като дигиталните ѝ операции ще достигнат 60% от продажбите през 2018 г.
Леви, който е главен изпълнителен директор на Publicis от повече от 30 години, планира да се оттегли от поста през следващата година. Той ръководи компанията в дигиталната ера и насочването на рекламата от списанията и вестниците към банери в уебсайтовете. Освен това Леви стои начело на ключови придобивания на рекламни фирми като Sapient, Digitas, LBi International и Razorfish. Той също така насочи компанията към нови начинания на развиващите се пазари.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО