Китайският гигант Alibaba Group Holding прогнозира ръст на приходите от продажби, който надминава очакванията на анализаторите, с което се противопоставя на очакването, че този растеж ще забави темпа си заради отслабващата икономика, пише Bloomberg.
Прогнозата на най-голямата китайска компания за електронна търговия е за 45-49% скок на приходите за годината, завършваща през март. Резултатите на компанията до момента пък показват как инвестициите ѝ в различни области отвъд основната ѝ се отплащат. Акциите на Alibaba, листнати в Германия, повишиха цената си с 5,2% в резултат от новината.
Alibaba и Tencent Holdings, които доминират съответно в сферата на онлайн пазаруването и социалните мрежи, се насочиха към нови области - от облачните услуги до стрийминга на музика и видео, на фона на забавянето на икономиката. Същевременно Alibaba, която е основана от милиардера Джак Ма, привлича все по-голям дял от разходите на компаниите за дигитална реклама.
За да отрази все по-разнородната си клиентска база, Alibaba ще започне да отчита “активните потребители”, а не просто купувачите, коментира главният финансов директор Маги У по време на среща с инвеститорите. Фирмата ще започне да представя “приходи от управление на клиентите”, вместо такива от онлайн маркетинг, така че да отрази по-голямата база от рекламни платформи.
“Нейната пазарна оценка напоследък спадна под тази на Tencent, така че прогнозата може да повиши доверието в нея”, коментира Рей Джао, анализатор на Guotai Junan Securities. “Това ще бъде добра новина за цената на книжата на компанията, която може да скочи с 6 до 7 на сто на база на прогнозата”, допълва той, без да посочва в какъв срок ще се случи това.
Средната прогноза на анализаторите за ръста на приходите е 35%, като очакванията на Alibaba надминават тези на 43 анализатори, анкетирани от Bloomberg.
Alibaba инвестира милиарди долари в нови бизнес начинания в опит да се бори със засилващата се доминация в социалните мрежи и развлекателната индустрия.
Въпреки че Alibaba надминава очакванията, инвеститорите остават притеснени за намаляването на растежа на китайската икономика и от усилията на Tencent да привлича рекламните средства на бизнеса. В отговор Alibaba се насочи към нови пазари в по-малките райони и търси нови източници на печалба.


Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка