Стоте топ интернет компании от Китай са увеличили инвестициите си в развойна дейност (R&D) до 153,87 млрд. юана (21,85 млрд. долара) през миналата година, пише ZDNet.
Това е най-големият колективен разход от групата до този момент и представлява 45,1% ръст спрямо 2017 г., сочи статистика на Internet Society of China, която работи с Министерството на индустрията и информационните технологии в Китай.
Средно стоте топ интернет компании отделят по 10% от приходите си за проучвания и развитие, а четири от тях отделят между 30 и 35% за подобни инициативи, пише още China Daily.
Водена от Alibaba, групата включва Tencent и Baidu, които се нареждат съответно на второ и трето място, както и по-малки играчи, като дъщерната на Alibaba Ant Financial. Заедно стоте компании са защитили близо 80 хил. патента.
Фирмите са оценени по няколко критерия, включително приходи, печалба, иновации, социално влияние и корпоративна отговорност.
Дзяо Сюлу, представител на министерството, коментира, че местните интернет компании показват „все по-големи усилия“ в създаването на иновации и напредват в области, като изчислителните облаци, големите обеми от данни и изкуствения интелект.
Главният инженер в министерството Джан Фън допълва, че стоте топ компании ще се радват на продължаващ и тази година ръст на приходите, докато онлайн технологиите се превръщат в ключови компоненти от китайската дигитална икономика.
Стоте топ компании в Китай миналата година са генерирали заедно 2,75 трлн. юана (390,52 млрд. долара) спрямо 1 трлн. юана (142,01 млрд. долара) през 2017 г.
Китайският интернет пазар се разрасна със 17,9% през първата половина на 2019 г. и вече обхваща 830 млн. потребители.