Печалбата за последните три месеца на американската технологична компания Alphabet е намаляла поради сериозните инвестиции в облачния бизнес на Google. Той е ключов за бъдещия растеж на компанията, която все още е едва трета на пазара - след Amazon и Microsoft.
От ръководството на компанията заявиха, че тя ще продължи да харчи за търсене на възможности в бизнеса с облачни услуги, изкуствен интелект и потребителски хардуер, съобщава Bloomberg.
Нетният печалба през третото тримесечие е 7,1 млрд. долара или 10,12 долара на акция, което е по-малко от 9,2 млрд. долара или 13,06 долара за акция за същия период година по-рано, съобщи компанията в понеделник. Анализаторите очакваха 12,35 долара на акция според данни, събрани от Bloomberg.
Google, най-голямата онлайн търсачка в света, изгражда центрове за данни, купува оборудване и наема продавачи и инженери, за да поддържа облачното си звено. Бившият изпълнителен директор на Oracle Corp. Томас Куриан беше нает в края на миналата година, за да активизира тези усилия.
През последния период разходите възлизат на 31,3 млрд. долара, което е 25% повече спрямо година по-рано, докато приходите се увеличават с 20% до 40,5 млрд. долара. Капиталовите разходи са 6,7 млрд. долара, което е увеличение от 27%.
„Ние продължаваме да инвестираме в таланти и инфраструктура, за да подкрепим нашия растеж, особено в по-нови области като облачни услуги и машинно обучение“, казва в изявление Рут Порат, финансов директор на Alphabet и Google.
Разходите за продажби и маркетинг ще продължат да се увеличават до края на годината, тъй като Google засилва рекламата преди сезона на празнично пазаруване, казва Порат. Наскоро компанията пусна нов смартфон Pixel и ще трябва да го популяризира агресивно, за да се конкурира с телефоните на Apple и мобилните устройства Galaxy на Samsung.
Потребителските устройства са един от начините, по които Alphabet търси нови източници за растеж на приходите, извън основния бизнес с дигитална реклама на Google. Но облачните услуги може би са най-голямата възможност за компанията. През юли Google заяви, че очаква да привлече 8 млрд. долара приходи от облачни услуги. Това все още е много по-малко от Amazon и Microsoft.
Google нае 6450 служители през третото тримесечие. Най-голяма част от тях са в областта на облачниия бизнес и включват както технически персонал, така и търговци, каза Порат. „Оставаме в крак с нарастването на броя на служителите през 2019 г., за да бъдем в съответствие с растежа през 2018 г.“, добави тя по време на конферентен разговор с анализатори.
Общите приходи, без плащанията към партньорите за дистрибуция, е 33 млрд. долара, в сравнение със средната оценка за 32,72 млрд. долара. В графа "Други приходи" на Google, която включва облака и потребителски хардуер, постъпленията са 6,4 млрд. долара. Анализаторът на RBC Capital Markets Марк Махани очакваше 6,6 млрд. долара.
Приходите от реклами на Google нараснаха с 17% до 33,9 млрд. долара, което предполага, че търсенето на рекламите в търсачката, както и във видео и уеб услугите на компанията остава силно, дори при увеличаване на натиска по отношение на регулациите и поверителността.
Сундар Пичай, главен изпълнителен директор на Google, заяви, че ръстът на продажбите се ръководи от търсенето на мобилни устройства, от YouTube и облачните услуги.
Той спомена антитръстовите разследвания на компанията, като заяви, че Google е помогнал за намаляване на цените и увеличаване на възможностите за избор за малкия бизнес и потребителите. Пичай предположи, че намеренията на компанията за нови бизнеси са предпоставка за регулаторния натиск, подтикван от управляващите.
По-рано тази година Федералната комисия по търговия и Министерството на правосъдието започнаха разследвания за това дали Google и други големи технологични фирми са нарушили антитръстовия закон. Подкомитетът по антитръстовата политика на Камарата на представителите проведе изслушвания и изпрати искания за документи до технологични компании относно потенциални антиконкурентни практики. А наскоро държавните адвокати, които разследват Google, наредиха да прехвърли широк спектър от информация за рекламния си бизнес.
„В много от тези области ние сме новият участник и създаваме конкуренция, а понякога конкурентният натиск може да доведе до притеснения от други“, каза Пичай.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
преди 6 години Приходите на Alphabet са засегнати от харченетоПечалбата за последните три месеца Може ли да пишеш в икономически сайт и да не правиш разлика м/у приход и печалба? отговор Сигнализирай за неуместен коментар