Robinhood Markets Inc. се цели в оценка от 35 млрд. долара със своето първично публично предлагане (IPO) – малко под най-високата прогноза на анализаторите. Очакванията са листването на приложението за търговия на дребно да привлече голям интерес, включително и от собствените му потребители.
Компанията, която бе в центъра на започналата през тази година мания по т. нар. меме акции, ще пусне на пазара 55 млн. акции в диапазона 38-42 долара всяка, става ясно от подадени в понеделник документи пред Комисията по ценните книжа и борсите в САЩ. През март Bloomberg Intelligence изчисли, че компанията би могла да бъде оценена в диапазона от 13 до 40 млрд. долара.
Robinhood се надява да набере над 2 млрд. долара в публичния си дебют. След като зададе диапазона на търговия, на компанията ѝ предстои роудшоу. Плановете на компанията включват излъчвано на живо събитие в събота, представяйки презентация преди IPO-то, която обикновено се показва само на институционалните инвеститори.
Компанията се очаква да започне да се търгува на Nasdaq на 29 юли, посочват запознати. Представител на Robinhood е отказал коментар.
Ако бъдат осъществени плановете да се наберат над 2,2 млрд. долара от IPO-то Robinhood, това ще го направи петото по големина на американската борса през 2021 г. тази година, макар и едва на половина, вече достигна рекорд с общо 648 компании, събрали общо 218 млрд. долара, показват данни на Bloomberg.
Съоснователите на приложението – главният изпълнителен директор Влад Тенев и главният творчески директор Байджу Бхат, ще притежават дялове в компанията на стойност съответно 2,5 млрд. долара и 2,8 млрд. долара при цена за акция в средата на диапазона, показват изчисления на Bloomberg Billionaires Index. Според документите Тенев ще притежава 26% от правото на глас в компанията, а Бхат – 39%.
От Salesforce Ventures, инвестиционното звено на Salesforce.com Inc., имат интерес към придобиване на акции на Robinhood за до 150 млн. долара при цената от IPO-то, показват още документите.
Robinhood спечели особено популярност по време на пандемията, докато затворените у дома млади хора се обърнаха към интернет в търсене на развлечение и допълнителен източник на средства. Само през последната година месечният брой активни потребители на приложението се е увеличил повече от два пъти, като към първото тримесечие те достигат 17,7 млн. души спрямо 8,6 млн. през същия период на 2020 г.
Компанията със седалище в Менло Парк обяви, че ще запази 20% до 35% от своите акции клас А за потребителите си.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате