Robinhood Markets Inc. се цели в оценка от 35 млрд. долара със своето първично публично предлагане (IPO) – малко под най-високата прогноза на анализаторите. Очакванията са листването на приложението за търговия на дребно да привлече голям интерес, включително и от собствените му потребители.
Компанията, която бе в центъра на започналата през тази година мания по т. нар. меме акции, ще пусне на пазара 55 млн. акции в диапазона 38-42 долара всяка, става ясно от подадени в понеделник документи пред Комисията по ценните книжа и борсите в САЩ. През март Bloomberg Intelligence изчисли, че компанията би могла да бъде оценена в диапазона от 13 до 40 млрд. долара.
Robinhood се надява да набере над 2 млрд. долара в публичния си дебют. След като зададе диапазона на търговия, на компанията ѝ предстои роудшоу. Плановете на компанията включват излъчвано на живо събитие в събота, представяйки презентация преди IPO-то, която обикновено се показва само на институционалните инвеститори.
Компанията се очаква да започне да се търгува на Nasdaq на 29 юли, посочват запознати. Представител на Robinhood е отказал коментар.
Ако бъдат осъществени плановете да се наберат над 2,2 млрд. долара от IPO-то Robinhood, това ще го направи петото по големина на американската борса през 2021 г. тази година, макар и едва на половина, вече достигна рекорд с общо 648 компании, събрали общо 218 млрд. долара, показват данни на Bloomberg.
Съоснователите на приложението – главният изпълнителен директор Влад Тенев и главният творчески директор Байджу Бхат, ще притежават дялове в компанията на стойност съответно 2,5 млрд. долара и 2,8 млрд. долара при цена за акция в средата на диапазона, показват изчисления на Bloomberg Billionaires Index. Според документите Тенев ще притежава 26% от правото на глас в компанията, а Бхат – 39%.
От Salesforce Ventures, инвестиционното звено на Salesforce.com Inc., имат интерес към придобиване на акции на Robinhood за до 150 млн. долара при цената от IPO-то, показват още документите.
Robinhood спечели особено популярност по време на пандемията, докато затворените у дома млади хора се обърнаха към интернет в търсене на развлечение и допълнителен източник на средства. Само през последната година месечният брой активни потребители на приложението се е увеличил повече от два пъти, като към първото тримесечие те достигат 17,7 млн. души спрямо 8,6 млн. през същия период на 2020 г.
Компанията със седалище в Менло Парк обяви, че ще запази 20% до 35% от своите акции клас А за потребителите си.


КЗП осъществява изключително засилен контрол в защита на потребителите заради еврото
Трудният въпрос какво е необходимо, за да прекрати Путин военните действия в Украйна
Варна е областта с най-много социални предприятия в страната
Какво ще бъде времето във вторник?
Шести ден Румъния протестира
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Warner Bros. е гръмкият финал на сделки за $4,5 трилиона
Компанията зад Roomba обяви фалит и ще бъде свалена от борсата
Фоули: Долар-йена може да е много вълнуваща двойка
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Героят от Бонди, който изтръгна оръжието на нападателя: Бих го направил пак ВИДЕО
Русия определи пънк групата "Пуси райът" за екстремистка организация
МОСВ следи качеството на морските води край Ахтопол
Европейската прокуратура поиска имунитета на Илхан Кючюк
"Спаси София" предлага спешни промени в Изборния кодекс