Повече от 1000 робота ще се присъединят към редиците на доставчиците на китайските гиганти Alibaba, Meituan и JD.com през следващата година, докато пандемията подхранва търсенето на безконтактни услуги, предава Ройтерс.
Фирмите очакват да управлява над 2000 робота до 2022 г., което е близо 4 пъти повече спрямо сега, твърдят техните директори. Всичко това е насърчено и от намаляващите разходи за производството на роботи.
Милиони куриери все още доставят пакети за по-малко от 3 юана (0,47 долара) в Китай, но още от 2013 г. компаниите разглеждат възможността за използване на приличащи на кутии роботи, а това стана още по-сериозно, след като пандемията влоши кризата на пазара на труда.
Освен това Пекин нареди на фирмите да осигуряват периоди на почивка за куриерите, докато те се борят да се справят с нарастващото търсене и сроковете.
„Пандемията на Covid-19 даде голям тласък“ на плановете за пускане на роботи, твърди Ся Хуася, главен учен в Meituan.
Гигантът за доставка на храни пусна своята услуга за доставки с роботи през февруари 2020 г., когато броят на заразените в Пекин беше голям. Първоначалният план на компанията беше да пусне услугата в края на годината, но в крайна сметка промени плановете си.
JD.com също изтегли напред плана си да пусне робо услуги по доставка, твърди Кун Ци, главен учен в звеното за автономно шофиране в компанията. Тя е планирала дебют на услугата през юни 2020 г. в Пекин, но е започнала да я ползва в Ухан още през февруари, докато градът беше под блокада.
„Искаме хората и превозните средства да работят по-добре заедно, а не превозните средства да заменят хората. Това е просто най-досадната част от работата на доставчиците, която ще се опитаме да заменим“, допълва той.
Ограничения срещу ползи
И все пак броят на хората, които доставят, е по-голям от този на роботите, които все още имат ограничения, като например да изкачват стълби. Освен това роботите са позволени само по определени маршрути, като училищните кампуси например, заради ограниченията в скоростта и състоянието на пътищата.
Същевременно роботите се ползват за изпращане на продукти, които не се влияят толкова от времето, като такива, различни от храна.
„Ефективността е ниска в офисните райони, където хората поръчват много храна и пакети, но капацитетът на превозните средства е органичен“, твърди 25-годишната Джан Дзи, докато прибира пакет, доставен ѝ от автономно превозно средство в близост до офиса ѝ в Пекин.
Но поддръжниците изтъкват дългосрочните ползи от роботите, като намаляване на разходите за доставка с кратък маршрут. Учените от Университета в Мичиган твърдят, че напълно или частично автоматизираните превозни средства могат да свият разходите за доставка с 10-40% в градовете.


Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Келеши летят с над 300 км/ч на Околовръстния път в София, похвалиха се в нета ВИДЕО
Една жена е загинала, а друга е тежко ранена при стрелба в Хърватия
Нова вълна банди в афиша на новия пловдивски фест Phillgood
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС