Европейският съюз продължава със стъпките за разширяване на технологичната регулация. Сега той предлага налагането на забрана медийните компании да насочват политически реклами към хора на база на техните религиозни убеждения или сексуална ориентация, съобщават от Европейската комисия.
ЕК предлага законодателство, което ще ограничи технологичните платформи, така че да не могат да таргетират отделните потребители на база на списък от категории, които според регулаторите са по-деликатни, в това число расата, политическите възгледи и здравния статус, без потребителите да са наясно с това.
„Изборите не трябва да бъдат състезание с неясни и непрозрачни методи. Хората трябва да знаят защо виждат дадена реклама, кой е платил за нея и каква сума и какви критерии за микротаргетиране са били използвани. Новите технологии следва да бъдат инструменти за еманципация, а не за манипулиране. Това амбициозно предложение ще доведе до безпрецедентна прозрачност на политическите кампании и ще ограничи непрозрачните техники за целево насочване“, коментира заместник-председателят на Комисията по въпросите на ценностите и прозрачността Вера Йоурова.
Съгласно предложението социалните мрежи ще трябва да разкриват повече данни за политическата реклама в платформите им, включително колко разглеждана е тя и какви критерии са използвани, за да се определи кой да я види.
ЕК предлага компаниите, които не се съобразяват с тези изисквания, да получават глоби в размер на до 5 на сто от годишните им глобални приходи, пише Wall Street Journal.
От ЕК посочват, че са нужни етикети за прозрачност, което означава, че политическата реклама трябва да бъде ясно обозначена като такава и да се предлага информация за това каква сума е похарчена за нея, какви са източниците на ползваните средства и каква е връзката между рекламата и съответните избори или референдуми.
Тези правила ще бъдат обсъдени от Европейския парламент и от Съвета, така че да се гарантира, че изборите за Европейския парламент през 2024 г. ще се проведат при спазване на най-високите демократични стандарти, допълват от ЕК.
Целта е новите правила да влязат в сила и да бъдат напълно приложение от страните в блока до пролетта на 2023 г.


Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски
Мъж е в болница след побой от 73-годишен в Казанлък