Технологични гиганти като Google, Meta и Netflix може да се наложи да поемат част от разходите за европейската телекомуникационна мрежа. Това обяви еврокомисарят по конкуренцията Маргрете Вестагер след оплаквания от страна на операторите в блока, предава Ройтерс.
„Смятам, че има проблем, който трябва да разгледаме много фокусирано, и това е въпросът за справедливия принос към телекомуникационните мрежи“, каза Вестагер на пресконференция.
По думите ѝ има играчи, които генерират много трафик, подкрепящ бизнеса им, но в действителност не допринасят особено за възможността за осъществяването на този пренос на данни. „Те не допринасят с инвестиции за разгръщането на свързаността“, казва тя.
„А ние сме в процес на задълбочено разбиране как това може да се случи“, коментира Вестагер, допълвайки, че проучва как трафикът на данни се развива с течение на времето и това е свързано с пандемията на Covid-19.
Според изследване, публикувано от телекомуникационната лобистка група ETNO в понеделник, Meta, Alphabet, Apple, Amazon, Microsoft и Netflix са отговорни за над 56% от целия световен трафик на данни за миналата годината.
Изследването посочва, че годишен принос от 20 млрд. евро към мрежовите разходи от страна на технологичните гиганти може да даде тласък със 72 млрд. евро на икономиката на Европейския съюз.
Вестагер обаче не отдели много време на призивите на телекомуникационната индустрия за разхлабване на правилата на ЕС за сливания и придобивания, които да позволят по-голяма консолидация.
„Проблемът е, че аргументите, които чуваме, като необходимостта от мащаб, за да се инвестира, не са нови“, казва тя.


Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
преди 3 години А тогава защо е нужно изобщо абонатите да плащат за интернет? По колко пъти искат ще се плаща за една и съща услуга и защо вместо това не обърнат внимание на торентите, които заемат останалите 50 процента от трафика на мрежите :D отговор Сигнализирай за неуместен коментар