Турският телеком Turk Telekom е най-скъпият бранд в страната със стойност от 1,6 млрд. долара, показва проучване, цитирано от Hurriyet Daily News. На второ място в класацията е мобилният оператор Turkcell с цена на бранда от 1,53 млрд. долара, а на трето - компанията за електроуреди Arcelik с 1,27 млрд. долара.
Изследването е било проведено от фирмата за брандинг услуги Brand Finance и в него са участвали 100 компании.
Компаниите в топ три са следвани от пивовара Anadolu Efes, веригата магазини Migros и банката Isbank, всяка от които притежава бранд, струващ над 1 млрд. долара. Миналата година брандовете с цена над 1 млрд. са били пет.
Според изследването общата стойност на брандовете в класацията е намаляла с 44,3 млн. долара, или със 1,69 на сто. Сумарната цена на компаниите в челната тройка се е отдръпнала със 17 на сто, или с 922 млн. долара. Спадът обаче е по-малък в сравнение с този в други страни. Общата стойност на брандовете на 500-те компании в глобалното изследване на Brand Finance се е стопила с 24%.
По думите на изпълнителния директор на компанията Дейвид Хей, стойността на брандовете с Близкия Изток като цяло отчита възходяща тенденция. „Този нов тренд ще предложи решаващи възможности за турските компании“, казва той. „В момента общата стойност на брандовете на турските фирми е над средното ниво. Няма да е учудващо, ако видим повече турски брандове в глобалния топ 500 следващата година“.


Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО