Приема се, че потребителите са безкрайно заинтригувани от това какво се случва със знаменитостите. Много рекламодателите изглежда споделят тази презумпция, имайки предвид склонността им да представят реклами с известни личности, които може да имат или не правдоподобна връзка с продавания бранд. Дали обаче присъствието на знаменитост в дадена реклама я прави по-ефективна? Самите потребители отстояват противното твърдение, показва анкета на AdweekMedia сред членове на LinkedIn.
Участниците са били попитани дали присъствието на известна личност в рекламите ги прави повече или по-малко склонни да закупят продукта, или изобщо не оказва ефект върху решението им. Само 8% отговарят, че такива реклами ги стимулират да купят продукта за разлика от 12%, които твърдят, че това намалява готовността им за покупка. 78% обаче казват, че по никакъв начин не се повлияват от участието на знаменитости в рекламите.
Фактът, че рекламните лица обикновено са млади вероятно обяснява защо по-възрастните хора в анкетата са с предразсъдъци относно способностите им на агресивни търговци. 24% от анкетираните на над 55 години смятат, че знаменитостите в рекламите по-скоро ги отказват да купят продукта за разлика от 4%, които посочват обратното въздействие. Вероятността да бъдат разубедени от покупка заради известна личност в рекламите е по-голяма при мъжете в сравнение с жените (15% спрямо 11%).
Анализът на данните показва също, че 20% от собствениците на компании и 11% от хората на мениджърски длъжности казват, че присъствието на звезди в рекламите ги обезсърчава да купуват. На 19% от участниците в проучването, чиято работа изисква креативност, тези реклами им действат мотивиращо за покупка спрямо 8%, които казват обратното.
Разбира се възникват съмнения относно истинността на отговорите в анкетата. В коментарите, които участниците са публикували наред с вота си, някои изразяват скептицизъм относно това дали хората казват истината.
„Повечето от нас не биха признали за нищо на света, че се повлияват от блясъка при решението си за покупка”, се казва в единия постинг. „Може би повечето от нас смятат, че знаменитостите нямат никакъв ефект върху потребителското им поведение, но на практика те може и да имат някаква власт над портфейлите ни”, се коментира в друг.


Хороскоп за 12 декември 2025
Виц на деня - 11 декември
Мачовете по ТВ днес (11 декември)
Без ток във Варна на 11 декември 2025
Отбелязваме Световния ден на планините
Китай показа най-големия в света "кораб майка" за дронове
Мексико въвежда мита до 50% за китайски и азиатски стоки
Любители на ракията опитаха премиум напитки на най-големия фестивал в София
САЩ и Катар може да създадат свръхпредлагане на LNG на европейския пазар
Забраната на социални медии в Австралия няма да спаси децата
Знаете ли как Audi Matrix LED комуникира с пътя?
Kia показа новия си кросоувър за Европа
Сервиз поиска 15 000 евро за ремонт на Tesla, собственикът я оправи срещу 100 евро
Мъж паркира Ferrari на балкона си, за да разбере, че Виена не е Дубай
С кого ще се конкурира новата суперкола на Toyota
Тома Биков: Ще вземем решения, след като отчетем фактите
Руски режисьор с необичайно остра критика в присъствието на Путин
Легендата Джерард призова Салах: Остани в "Ливърпул"
Асен Василев: Оставка веднага, Борисов да не чака Нова година
Атанас Атанасов, ДБ: Властта е делегитимирана