Същевременно разходите за мобилна реклама почти са се удвоили през първата половина на настоящата година до 1,2 млрд. долара. Макар че това постижение е толкова сериозно благодарение и на доста по-малката база, от която се тръгва, мобилните устройства са очевидно най-силният двигател на ръста в бранша.
И докато ръстът при изобразителната реклама през първата половина на годината е едва 4%, при видеорекламата той достига 18% на годишна база.
Промяната в онлайн рекламата е ясно различима от известно време. Тримесечието, приключило в края на септември, е третото поредно, в което цената на клик в Google търпи двуцифрен спад на годишна база. А от юли акциите на Facebook понесоха тежки удари заради опасенията дали социалната мрежа ще превъзмогне прехвърлянето на потребителите ѝ от персонални компютри към мобилни устройства.
Когато пазарът започне да се забавя и променя, тенденцията е първите един-двама играчи на него да устоят на трудния период по-добре от по-слабите си конкуренти.
Точно това се случи и в сектора за мрежово оборудване в началото на миналото десетилетие, когато корпоративните потребители драматично забавиха покупките си на интернет принадлежности. След като големият бизнес изгради връзката си с епохата на интернет, не му се налагаше да го прави отново и отново.
Макар че промяната засегна силно властелина на мрежовото оборудване Cisco Systems и наказа акционерите му, той успя да оцелее и дори консолидира позициите си в много пазарни ниши.
Всички негови дългогодишни конкуренти обаче, като 3Com, Lucent Technologies и Nortel Networks, не оцеляха като самостоятелни компании. Те бяха придобити при изключително ниска пазарна капитализация. Днес единственият конкурент на Cisco, който инвеститорите могат да отбележат, е Juniper Networks.
Няма причина да се съмняваме, че по-малките интернет компании ще пострадат най-много в една обстановка на разходи за онлайн реклама, белязана от по-слаб ръст и промяна на разходните модели. Тази не е сред тенденциите, които са в състояние внезапно да обърнат курса, тъй като е базирана върху една по-широка промяна в начина на достъп на потребителите до интернет.
Някога потребителите четяха интернет като вестник. Все повече и повече обаче те го гледат като телевизия.
Ако интернет компаниите не разполагат със стратегия за залавяне за ръста в разходите за мобилна и видеореклама, те действат на пазар, който се забавя значително и ще продължава да го прави. Инвеститорите в такива технологични компании може да пожелаят да избегнат огромния кораб, насочил се право срещу тях.


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Локо София удари Ботев Пловдив в истинска драма с пет гола
Седем загинали и 11 ранени при катастрофа между автобус и камион в Турция
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат