Когато става въпрос за Индия, повечето международни компании, включително добре управлявани корпорации като Apple, Caterpillar, Daimler и Toyota продължават да подхождат предпазливо и да отстъпват лидерските позиции на по-фокусирани конкуренти, пише Businessweek. Те са част от "клуба на 1-ия процент", като се има предвид че на Индия все още се пада едва 1% от глобалните приходи и печалби.
Да вземем например Apple. За да запази големите си маржове, компанията продължава да гледа с неохота на идеята да разработи по-евтини версии на iPhone, които биха ѝ позволили да засили позициите си на нововъзникващите пазари.
Предпазливостта на Apple по отношение на Индия не е нещо уникално. Страната винаги е била труден пазар, а напоследък предизвикателствата стават още по-големи. Комбинацията от корупция, забавяща се икономика, тежка бюрокрация, политическа несигурност и лоша инфраструктура отблъсква повечето фирми. Нищо чудно, че много компании смятат, че сегашният момент не е подходящ за сериозни инвестиции в производство, дистрибуция и марки.
Твърде много глобални играчи чакат нововъзникващите пазари да се развият и да паснат на техните установени бизнес модели, вместо да се адаптират към местните реалности. Техният подход е да продават на развитите пазари и до един момент той работи, като те просто разширяват покритието си върху повече страни с надеждата, че един ден и недоразвитите пазари ще узреят. Това е рисковано предположение и се оказва погрешно в Индия, където Apple губи конкуренцията със Samsung, Caterpillar е изпреварена от Cummins, Daimler от Volvo, Toyota и Volkswagen от Suzuki и Hyundai, а Procter & Gamble от Unilever. След като това се случи е много трудно да си възвърнеш пазарен дял.
В същото време други компании гледат на ситуацията в по-дългосрочен план. Samsung, Cummins и McDonald's изчакаха близо 10 години, за да постигнат възвръщаемост на инвестициите си в изграждането на местна верига на доставките, иновативен капацитет и сериозни дистрибуционни мрежи.
За да успеят в Индия, тези компании разработват продукти, които се търсят на местния пазар и то на изключително ниски цени. Никой не демонстрира това по-добре от McDonald's. Компанията предлага в Индия специално вегетарианско меню на средна цена от 50 цента. Тя е една от най-бързо развиващите се вериги за бързо хранене там.
Фирми като McDonald's се адаптират към обстановката в Индия и я използват като лаборатория за разработване на успешни модели за други нововъзникващи пазари. Това е изключително важен момент, който убягва на повечето международни фирми, които гледат на Индия просто като на още една точка за продажба на глобалните си продукти. За тези фирми хаотичната Индия не е просто една голяма икономика - тя може би държи ключа към успеха им на нововъзникващите пазари.


Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
Награждават участвалите в евакуацията на танкера "Кайрос"
И. Шнабел от ЕЦБ е съгласна с прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Американците не искат Робърт Кенеди-младши в администрацията на Тръмп
Таро прогноза за 8 - 14 декември
FT: Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа