Култовият смартфон iPhone на Apple Inc започва да губи част от блясъка си сред заможните потребители в Сингапур и Хонконг, ставайки жертва на промяната на мобилните навици и своя собствен бърз успех, пише в свой анализ Ройтерс.
Водени от комбинацията умора към iPhone, желанието да са различни и множество конкурентни устройства, потребителите се обръщат към други марки, и по-специално към тези на Samsung Electronics Co Ltd, изяждайки пазарния дял на Apple.
В Сингапур продуктите на Apple бяха толкова доминиращи през 2010 г., че там имаше най-много устройства с операционна система IOS на глава от населението, отколкото където и да било другаде по света.
Но сайтът gs.statcounter.com на анализаторската компания StatCounter, който измерва трафика, събран през мрежата от 3 милиона уеб сайтове, изчислява, че делът на Apple на пазара на мобилни устройства в Сингапур – с iPad and iPhone – спада рязко през миналата година. От пика със 72% през януари 2012 г. сега делът спада до 50% през този месец, докато Android устройствата вече съставляват 43 на сто от пазара, в сравнение с 20% през същия месец на миналата година.
В Хонконг устройствата с IOS на Apple сега представляват 30 на сто от общия трафик, което е спад от около 45% спрямо година по-рано. Android в момента държи почти две трети от пазара.
„Apple все още се възприема като престижната марка, но вече има толкова много други готини смартфони, че конкуренцията просто много голяма", каза Том Клейтън, главен изпълнителен директор на базираната в Сингапур Bubble Motion, която развива популяреното регионално приложение за социални медии Bubbly.
"Сингапур и Хонконг са възприемани от гледна точка на електрониката за водещи показатели за това какво ще бъде горещо в Западна Европа и Северна Америка, както и какво ще се предприеме в региона", казва Джим Уагстаф, който ръководи базираната в Сингапур компания, наречена Jam Factory, разработваща мобилни приложения за предприятия.
Югоизточна Азия приема бързо смартфоните – потребителите прекарват 78% повече време на смартфони през 12-те месеца до септември 2012 г., отколкото година по-рано, показват данни на изследователската компания GfK.
Анекдотичните доказателства за умората към iPhone не са трудно откриваеми: докато преди година устройствата iPhone заливаха подлезите на Хонконг и Сингапур, сега доминират джаджите на Samsung и HTC.
Въпреки че това отчасти се обяснява с разпространението на устройства с Android, които в по-голямата си част са доста по-евтини, има и други признаци, че Apple губи последователи.


Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока