Samsung, който наскоро обяви слаба печалба за първото тримесечие, има проблем с валутата, коментира BloombergView. След като за 12 месеца южнокорейският вон се вдигна с 23% спрямо еврото, Samsung има проблеми с поддържането на нивата на продажбите си. Вонът обаче е понижил стойността си спрямо американския долар, което пък повишава материалните разходи на компанията.
С други думи печалбата на Samsung се срива на фона на движенията в два отделни валутни курса. На всичкото отгоре Apple, основният конкурент на Samsung в продажбите на мобилни телефони, представи продукта си iPhone 6, който в момента доминира в индустрията.
Ситуацията добави още един нюанс към всеизвестното наблюдение на председателя на Samsung Group Лий Кун-хи от 2007 г. Правейки равносметка на корейското възстановяване след азиатската криза от десетилетие по-рано, Лий предупреди, че „компанията е притисната от двете страни“ - от една страна е силно развитата Япония, а от другата е Китай с ниските си производствени разходи. Той призова за развитие на иновациите, което да подпомогне икономическия ръст на Корея. Малко вероятно е Лий да е имал предвид последните затруднения на Samsung (печалбата спадна с 40% през последните три месеца, което е спад за шесто поредно тримесечие) в коментара си.
Има си причина защо главният изпълнителен директор на Apple не се притеснява от валутните курсове: иновативните продукти на компанията са си спечелили статуса на луксозни стоки. Дори когато Apple копира Samsung – като предлага по-голям екран за своя iPhone 6 например, репутацията на компанията като новатор остава непокътната.
Samsung, от друга страна, никога не е успявала да създаде какъвто и да продукт, който да обърне везната в това отношение – корейски Walkman или iPhone например, и който да я предпазва от колебанията на валутните курсове. Компанията пожъна големи успехи в непривлекателния бизнес на доставки за конкурентите си, включително на Apple, но това не е онзи вид репутация, която ѝ позволява да таксува допълнително потребителите си.
Лий Я-Йонг, който вероятно ще замести баща си като ръководител на Samsung, явно обръща внимание на ситуацията. Той започва да оттегля участието на компанията в разочароващи сектори като отбраната, измества фокуса от мобилните телефони към интернет инициативи и прави амбициозни залози за нови продукти, включително биофармацевтични продукти, чипове памет, батерии и органични светоизлъчващи диодни дисплеи.
Samsung поставя и нов акцент върху модерния дизайн. Новият телефон на компанията Galaxy 6 е истинско дизайнерско бижу и въпреки че продажбите през първото тримесечие не са впечатляващи, Samsung запазва търпение. Според компанията резултатите от второто тримесечие ще изглеждат по-добре, като отчитайки индикациите за по-бързи продажби на новия си смартфон.
Все още има риск обаче маневрите на Лий да се окажат измамни за компанията. Най-големият проблем пред Samsung не е къде ще бъде след три-четири тримесечия, а къде ще бъде след три-четири години. Макар Sony и Sharp да стават все по-малко релевантни в технологичния сектор, в апогея си тези емблематични японски компании промениха технологичния свят, като бяха винаги една стъпка напред от промените в пазарите на потребителски стоки.
В този смисъл Samsung трябва да се фокусира по-малко върху Apple. Средната цена на слушалките на компанията в момента е около 200 долара, но за да се конкурира по-добре в най-голямата азиатска икономика, Samsung трябва да помисли за понижаване на разходите си.
Силният корейски вон може и трябва да катализира положително развитие за Samsung и корейската икономика като цяло. Но това налага корпоративните лидери на страната да спрат да обвиняват Централната корейска банка за неволите си и вместо това да станат по-добри предприемачи. Ако вложат повече инвестиции в проучвания и развитие и насърчат поемането на по-големи рискове от страна на служителите си, те могат да съживят растежа на Корея и да направят компаниите си по-малко уязвими към капризите на валутните търговци.
Те трябва да се възползват и от относителната сила на вона спрямо останалите валути от източна Азия. Спадът с 12% на японската йена спрямо ръста й през последните 12 месеца означава, че е възможно бившите японски технологични лидери, като Sony и Sharp, да бъдат погълнати от амбициозни корейски изпълнителни директори като Лий. Такъв ход най-вероятно ще се окаже абсолютна изненада за конкурентите на Samsung и дори може да помогне на компанията да избяга от неудобната си валутна обвързаност, в която е попаднала.


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
преди 10 години Който ценова война вади, от ценова война умира :)Цамсунгер ******ха мамата на пазара а сега се чудят що няма приходи. Еми няма. отговор Сигнализирай за неуместен коментар