Когато става дума за смартфони, продажбите с големи надценки може би са достигнали своя лимит.
Миналата година ключовите нови смартфони на Apple и Samsung се предлагаха на цени, по-високи от тези на предшествениците им. IPhone X на Apple, сочен за „смартфона на бъдещето“, вдигна летвата високо с цена от 1000 долара. Но тази стратегия си има известни ограничения, пише в анализ Wall Street Journal.
И двете компании отчетоха по-високи приходи от бизнеса с въпросните си смартфони през 2017 г. Но продажбите останаха почти непроменени спрямо година по-рано, подсказвайки, че голяма част от клиентите не са били убедени, че новите подобрения си заслужават.
От своя страна, Samsung се опитва да поеме по различен път. На Световния мобилен конгрес в Барселона вчера компанията представи своя нов флагман Galaxy S9. Устройството включва същия привличащ погледа дизайн на миналогодишното Galaxy, включително извит екран, обхващащ цялата предна част на панела, заедно със значителни подобрения в камерата и някои вътрешни промени. Едно от нещата, които Samsung изглежда няма да промени, е цената, която ще е около 750 до близо 800 долара, в зависимост от доставчика. Galaxy S9 излиза на пазара през март.
Запазването на цената може да помогне на Samsung да накара повече потребители да си купят най-новите ѝ устройства. Същото може да важи, ако Apple реши да подходи по подобен начин с новите си телефони, очаквани по-късно тази година.
Apple и Samsung се сблъскват с нарастваща конкуренция в глобален мащаб от китайски играчи като Huawei и Xiaomi. Но заедно двата гиганта отговарят за над една трета от световните продажби на смартфони, а това им дава значително влияние в целия свят.
Това влияние се усети миналата година. Според IDC около 1,472 млрд. смартфона са били продадени в света през 2017 г. Има съвсем лек спад от 1,473 млрд. продадени бройки година по-рано. И все пак това е първият спад в историята на индустрията.
Свиването се случи в година на големи подобрения, предложени от Apple, Samsung и други производители на устройства. Компанията за пазарни проучвания Gartner също обяви 5,6% спад на продажбите на смартфони през обикновено силното четвърто тримесечие. Анализаторът Аншул Гупта подчерта, че „високите очаквания и малкото допълнителни ползи“ са довели до по-слабото търсене по време на периода.
Днес пазарът на висок клас телефони вече е достигнал зрялост. Това означава, че пазарът разчита много повече на подобренията, отколкото на нови клиенти. А тези подобрения ще се случват все по-рядко, докато по-високите цени карат потребителите да задържат телефоните си по-дълго, особено когато годишните нововъведения не променят много основната форма и функция на устройствата от висок клас. Покачването на цените работи само когато има нещо съществено за продажба.


Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна
Кадиров: Зеленски отдавна не е легитимен президент на Украйна