Европейските акции се справят зле. Тяхното представяне изостава значително зад това на много американски корпорации. Инвеститорите възнаграждават по-високата възвращаемост и печалби на компаниите в чужбина, но преди всичко - по-добрите им перспективи.
А те, от своя страна, имат много общо с факта, че в САЩ се инвестира много повече в тема номер едно на бъдещето: изследвания и развойна дейност (R&D). Докато европейските компании инвестират само 5% от приходите си във важния сектор, американските корпорации достигат квота от 7,4% - при значително по-високи приходи от продажби.
През 2018 г. фирмите в САЩ увеличиха разходите си за научни изследвания средно с 12%, в Китай – при по-малък общ бюджет – с 23%, а в Европа – с едва 6%. Това показват изчисления от анализа одитора Ernst & Young (EY) сред 500-те най-интензивни в научните дейности компании, с който разполага Handelsblatt.
Американската икономика продължава да разширява водещата си позиция. Най-много пари в бъдещето влагат технологичните компании: Онлайн търговецът на дребно Amazon увеличи разходите си за иновации през изминалата фискална година с 27% до 24,4 милиарда евро, компанията майка на Google Alphabet - с 29% до 18,2 милиарда евро. Рдинствената германска група в топ 10 е VW – тя заема шестото място с 12,1 милиарда евро.
„Европа има проблеми с поддържането на темпото“, предупреждава изпълнителният директор на EY Александър Крон. Въпреки че 35-те германски компании сред 500-те най-интензивни корпорации в научните изследвания са увеличили разходите си с 9% до 60 милиарда евро, което е повече от средното за Европа, почти 28,3 милиарда евро от сумата се дължат на автомобилните гиганти BMW, Daimler, VW и доставчика Continental.
Като никоя друга индустрия, автомобилният бранш е изправен пред ново начало. Разработването на нискоемисионни и нови задвижващи системи е трудно, но преди всичко скъпо и следователно оказва натиск върху маржовете и печалбите. През първото тримесечие BMW, Daimler, VW и основният доставчик Continental отчетоха печалби преди данъци и такси на обща стойност 8 млрд. евро – с почти една трета по-малко от миналата година.
Всички корпорации предупреждават в годишните си доклади за изключително трудните предизвикателства през тази година и дават на акционерите си малка надежда за бързо възстановяване. А директорът на Daimler Ола Келениус издаде две предупреждения за печалбата само в рамките на последните четири седмици.
Но те не се отказват от едно нещо - въпреки проблемите с продажбите, търговските конфликти и по-слабата глобална икономика: научноизследователска и развойна дейност. „Ще продължим да инвестираме в Съединените щати, за да разширим усилията си в областта на научните изследвания и развойната дейност тук", обяви изпълнителният директор на VW Херберт Дийс в американския завод в Чатануга.


Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Детайлите на разследването за корупция в Украйна, водено от полицията, са като от драма на HBO
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета
В Китай: Брижит Макрон посети гигантска панда, родена във Франция
Трима са загинали при катастрофа край търговищкото село Дралфа
преди 6 години След ВСВ мозъците от Германия, отидоха в САЩ. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Разходите на Амазон не са за развойна дейност и иновации, а за създаване на съдържание, повечето сериозни анализатори на R&D дори не ги включват. отговор Сигнализирай за неуместен коментар