В последните години Amazon.com похарчи милиарди долари за нови складове, което повлия на печалбата ѝ, а компанията обясни на инвеститорите, че не е имала избор, освен да отговори на постоянно нарастващото потребителско търсене, предава Ройтерс.
Но според анализатори Amazon може да e създала твърде много складове за прекалено кратък срок.
Най-големият онлайн търговец на дребно в света отчете 2 млрд. долара допълнителни разходи от прекалено големия си капацитет, свързан с транспорта и складовете. Това е значителна промяна спрямо две години по-рано, когато Amazon трябваше да отхвърля продуктите на търговци, защото имаше място само за основни стоки.
Компанията свива плановете си за капиталови разходи за 2022 г., обяви главният ѝ финансов директор Брайън Ославски. Тази година Amazon ще харчи по-малко зa центрове за изпълнение на поръчки спрямо миналата, докато транспортните инвестиции ще останат без промяна или ще са леко понижени.
Новата реалност започна да излиза наяве в средата на 2021 г. Amazon беше напът да удвои складовете и мрежата си за доставки, мотивирана от насочването на потребителите към доставките до вкъщи, за да избегнат заразяването с Covid-19 в магазините. За първи път пространството не беше основният проблем за търговеца – намирането на служители, които да запълнят тези звена се оказа по-трудно. Предвид мащаба на Amazon, това означаваше наемането на 270 хил. души за шест месеца.
След коледните празници потребителското търсене както обикновено се сви. Онлайн продажбите спаднаха, сочат резултатите на Amazon. Физическите магазини отново започнаха да привличат купувачите след отслабване разпространението на омикрон варианта, но много хора се изправиха пред избора дали да купуват стоки и да пълнят колите си с гориво на по-високи цени. Amazon обаче твърди, че моделите на поръчките са останали същите.
Въпреки това Ославски коментира пред репортери, че компанията има свръхкапацитет за сегашното търсене. По думите му Amazon не съжалява. По-късно той каза на анализаторите: „Много от решенията за строеж бяха взети преди 18 до 24 месеца, така че има ограничения върху това кое можем да коригираме към средата на годината“.
Дейвид Глик, бивш вицепрезидент на Amazon, който сега е главен технологичен директор на компанията Flexe, твърди, че допълнителното пространството не е голямо предизвикателство.
„Amazon се оказа малко по-напред в създаването на капацитета за изпълнение на поръчки, но в следващата година тя ще се разрасне до изпълването му“, посочва той. За това може да помогне и новата програма на Amazon за съхранение и доставка на стоки, които независимите търговци могат директно да продават на потребителите. Тя е известна под името Buy with Prime.
Amazon евентуално ще се нуждае от тези складове, съгласен е анализаторът от Wedbush Securities Майкъл Пактър. Но новините от Amazon не донесоха особена утеха.
„Не го ли очакваха, когато изграждаха всички тези центрове?“, пита той, отбелязвайки как само за 24 месеца Amazon е удвоила капацитет, натрупан за две десетилетия. „Защо не го направи за 48?“, пита той.
Оперативната печалба на компанията се срина с 59% до 3,7 млрд. долара през първото тримесечие, докато спадът на стойността на акциите на Amazon в производителя на електромобили Rivian доведе до първата нетна загуба на гиганта от 2015 г.


Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали