IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Мартин Кройцберг: Не всички игри могат да бъдат успешни в социалните мрежи

Рекламата и сътрудничеството с брандове може да бъде само от полза, ако те помагат да се прави играта по-реалистична, казва маркетинг директорът на Travian Games GmbH

08:10 | 17.10.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Мартин Кройцберг.<em> Снимка: Личен архив</em></p>

Мартин Кройцберг. Снимка: Личен архив

В навечерието на Webit Congress 2011, който ще се проведе на 26 и 27 октомври в София, разговаряме с маркетинг директора на германската компания за браузър базирани игри Travian Games GmbH Мартин Кройцберг, който ще е един от лекторите в конгреса.

- Обратно на тенденциите за развитието на интернет сайтовете обикновено браузър базираните игри, като произведените от Travian, не печелят от реклама, а точно обратното - те усилено рекламират. Но от какво тогава печелят тези компании, щом като и самите игри са безплатни?

- Продуктите на Travian Games могат да се играят безплатно от началото до края. За да създадем приходи, ние предлагаме няколко механизма, чрез които потребителите могат да купуват валута в играта с истински пари. С тази валута геймърите могат да направят играта по-удобна и комфортна, могат да използват функции, които ускоряват определени процеси или индивидуални промени, като избор на цвета на героите, единици или сгради. Не всички геймъри си плащат за играта, но дори само част от потребителите да отделят малка сума, ние имаме успешен модел за монетаризация. Този модел позволи на компанията ни да се разрастне от 3-ма души през 2004 г. до над 200 души в края на 2011 г.

В последните години все повече и повече компании използват модел, при който потребителите играят безплатно. Това е добър показател, че този модел за монетаризация е най-справедливият за клиента и може да бъде много печеливш, ако е пусната правилната игра на пазара. Въпреки това концепцията все още не е напълно разбрана от всички в индустрията на игрите. Развитието на забавна игра, без значение дали за нея се заплаща или не, е по-трудно, отколкото някои компании очакват.

- Възможно ли е така създадената медийна мрежа с милиони потребители, за които игрите се превръщат в ежедневие и начин за почивка, да се превърне в даден момент и в мощен маркетингов инструмент и по какъв начин компаниите могат да се възползват от това?

- Ако искате да установите дългосрочни отношения на доверие с клиентите си, е важно да не бъдат използвани личните данни на потребителите за каквато и да е друга компания или продукт, освен за нашите собствени. Всеки потребител на Travian Games може да бъде сигурен, че неговите данни няма да бъдат изпратени на някой друг. Ако имаме разрешението на клиента, ние изпращаме съобщения, в които информираме потребителя за промените в "техните" продукти, или му съобщаваме, че ще получи предложение за други игри от нашето портфолио, които биха представлявали интерес за тях.

Последна актуализация: 11:32 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още