- Браузър игрите обаче са само част от големия онлайн свят. Как ще се развива ангажиментът ви в останалите сегменти, които също отчитат големи ръстове, например игрите за социални мрежи?
- Компанията Travian Games има сериозен опит в областта на разработването на независими браузърни игри, които изграждат свои собствени социални мрежи в рамките на играта. Социалните мрежи като Facebook предлагат някои предимства като създаване на връзки между потребителите и са силни маркетингови платформи. Въпреки това не всички игри могат да бъдат успешни в социалните мрежи, тъй като тук потребителите са ориентирани по-скоро към неангажиращи игри. Също така много успешни игри в социалните мрежи имат кратък живот и излизат от мода след известно време.
Ние оценяваме всички възможности за навлизане на този сегмент и обръщаме внимание на всички положителни и отрицателни страни.
- По какъв начин нови продукти в социалните мрежи, като брандираните игри, спонсорираните връзки и предложенията за "advertainment", създадени така, че да обогатят, вместо да прекъсват играта, допринасят за създаването на нови източници на приходи за производители на игри за социалните мрежи?
- Рекламата в момента не играе важна роля в бизнес модела на Travian Games. Ние виждаме, че нашите игри са силни марки сами по себе си. Ние предлагаме на нашите потребители цял свят от игри, без да има отвличане на вниманието. Рекламата и сътрудничеството с брандове може да бъде само от полза, ако те помагат да се прави играта по-реалистична. За пример: нашият футболен мениджър „Goalunited” е по-реалистичен, защото можеш да имаш "McDonalds" или “Eurosport” като спонсор на фланелка на своя футболен отбор.
- Някои ваши колеги са на мнение, че и традиционните разработчици на десктоп игри ще се насочват към браузър пазара, като например компанията id Software, която ще предложи Quake в уеб базиран вариант. Какво е вашето мнение?
- Еволюцията на игралната индустрия от традиционно ориентирани продуктови програмисти към по-скоро онлайн ориентирани екипи показа, че на пазара на онлайн игри, свободно достъпните браузърни и социални игри в момента са движеща сила в индустрията. Много от традиционните програмисти ще променят приоритетите си, за да осигурят онлайн достъп до игрите си, използвайки бизнес модела на свободния достъп. Все пак това не означава, че всички настолни игри могат да бъдат преориентирани към браузър или онлайн сегмента. Особено при игрите, които са за един играч, ще бъде трудно да са успешни в браузърна разновидност, защото при онлайн игрите социалното взаимодействие е ключово за успеха на този сегмент и e двигател на монетаризацията.


Отбелязваме 116 години от рождението на Никола Вапцаров
Букурещ избира кмет
Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Наталия Киселова: Улицата не може да замени парламентарната трибуна
Сръбският премиер: Няма да има недостиг, енергийната ситуация в Сърбия е под контрол
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО