IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Жюстин Томс: Онлайн браншът в България запази стабилни позиции през 2011 г.

Очаквам по-добри резултати и по-смели експерименти в областта на мобилната реклама, заяви интернет експертът в интервю за Investor.bg

08:07 | 29.02.12 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Жюстин Томс. <em>Снимка: Личен архив</em></p>

Жюстин Томс. Снимка: Личен архив

- На западните пазари една от основните тенденции в социалните медии и въобще в онлайн медиите е все по-честата комбинацията на онлайн и офлайн преживявания, която марките предлагат на своите потребители. Може ли да очакваме преплитане на онлайн и офлайн световете и у нас?

Да, искрено вярвам, че маркетинг специалистите у нас ще започнат все по-масово да комбинират онлайн и офлайн в кампаниите и комуникациите си. Ясно е, че онлайн + TV е по-силно, отколкото всяко поотделно. Същото е и с радио или принт. Онлайн обогатява всеки маркетинг микс. Въпрос е на правилна преценка и избор. За жалост все още сме свидетели на кампании без никаква активност онлайн, което, съгласете се, за 2012-та година е странно.

- Една от темите на предстоящия форум е измерването на ефективността в интернет. Как се разви то през миналата година, отчита ли според теб бизнесът колко важен е този параметър?

Измерването на ефективността е от важните параметри на всеки бизнес, особено в контекст на криза. А именно, Интернет е медиата, където може ефективността да бъде най-точно измерена – броят се не само показвания на банера и кликове (най-базисни елементи от измерванията), но и много други елементи, стига да са замислени и заложени в началото на кампанията.

У нас вече всички премиум онлайн медии предоставят подобни метрики, много от кампаниите се сервират и броят независимо, така че да, бизнесът има всички необходими му параметри. Оттук насетне идва и готовността да се получи и анализира тази информация и да се използват резултатите от една кампания за по-прецизното планиране на следващата. За радост това се случва все по-често и у нас.

- Как според теб ще се развие IAB България през 2012 г., каква ще е годината за организацията и кои са по-важните събития до декември?

IAB България е част от голямото европейско семейство на IAB и от голямото Световно семейство на тази основна за дигиталната индустрия и реклама организация. IAB България върви по своя път – ето, че успяваме успешно да организираме втория IAB Форум. Подготвили сме активна програма с различни семинари защото считаме, че един от важните фактори за развитие на онлайн пазара е именно обучението на маркетинг експертите и запознаването им с новостите в нашата област.

Повече за форума можете да видите на сайта ни - forum.iabulgaria.bg.


 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:16 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
petia1989
преди 12 години
Българският бизнес трябва по-смело да навлезе в социалните мрежи. Това ще бъде от полза и за търговците, и за потребителите. Не трябва да се страхуват от открит диалог с клиентите си!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още