Няма алтернатива на строителството на контейнерен терминал във Варна, заяви зам.-директорът на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ Георги Генчев пред журналисти по време на семинар за транспортните проекти в страната.
В средата на юли министърът на транспорта Александър Цветков заяви, че се прави ново проучване на целесъобразността на строителството на тези терминали и след приключването му ще се реши окончателно дали те ще се строят.
Относно терминала в Бургас Генчев посочи, че там е възможно част от съществуващия терминал да се преустрои в такъв за насипни товари, но по принцип бъдещето е в строителството на нови терминали за товари.
От своя страна зам.-министърът на транспорта Камен Кичев заяви, че се предвижда по време на строителството на терминалите да се проведе конкурс и те да бъдат дадени на концесия, така че държавата да не плаща заема от Японската банка за международно сътрудничество, който е договорен от предишното правителството, но все още не е използван.
Кичев допълни, че по всяка вероятност концесионирането на терминала във Варна ще стане чрез отдаване на три концесионера. По думите му в момента още тече проучването на икономическите ползи от строителството на двата терминала, което се извършва от холандска фирма по поръчка на японската банка.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна