Все още се преценява рентабилността на проекта за изграждане на нови пристанищни контейнерни терминали във Варна и Бургас, стана ясно от думите на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков по време на днешния парламентарен контрол.
На въпрос от предишния министър на транспорта и настоящ депутат Петър Мутафчиев относно закъсняването на старта на реализацията на проекта, който трябва да бъде завършен до 2015 г., Александър Цветков съобщи, че в момента в България се намира специална мисия от експерти от Японската агенция за международно сътрудничество.
Именно с тяхна помощ се разглежда каква ще е рентабилността на проектите при настоящата икономическа обстановка.
Причината е, че споразумението за заема за строителството на контейнерните терминали е подписано през 2008 г. и съответните анализи и прогнози са правени при други икономически обстоятелства, т.е. не в условията на икономическа криза, както е сега.
Средства по заема до момента не са усвоявани. Той е на стойност 36,932 млрд. йени (около 327 млн. евро) с краен бенефициент Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“.
Индикативната стойност на проекта възлиза на 54,617 млрд. японски йени и националното съфинансиране ще бъде в размер на 17,685 млрд. йени.
Александър Цветков допълни, че много се надява анализите на експертите да потвърдят рентабилността на проектите и да започне тяхната реализация.
Според Петър Мутафчиев всички страни в Европа имат или строят модерни контейнерни терминали и в случая кризата не може да е оправдание за бавеното на българските терминали.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт