Изминаващата 2011 година беше трудна за авиацията като цяло, но не изглеждаше толкова драматична за нас. Това каза председателят на Асоциацията на българските авиокомпании Светослав Станулов в коментар за БТА. По думите му туризмът е реализирал по-високи от очакваните резултати и авиацията като негова функция в някаква степен е спечелила.
"Един от проблемите на авиокомпаниите са „вменени задължения, за които те нямат правомощия“, категоричен е Станулов. Той пояснява, че казусът се състои в това, че на авиокомпаниите се налага да връщат пътници, които пътуват от страни на Шенген, но са граждани на страни извън зоната – като турци, сърби, руснаци, много граждани от арабските и азиатски държави и др., идващи например от Германия или Франция в страната ни.
„Парадоксът е, че те са преминали паспортен и граничен контрол на летища като Хамбург, но идвайки у нас за неколкодневна почивка, трябва да бъдат връщани, а превозилата ги авиокомпания - глобявана от 5 до 7 хил. лв.“, смята Станулов. Според него причината за това е, че без да сме страна на Шенген сме въвели и спазваме неговите разпоредби. Въпросът многократно е поставян пред Министерството на външните работи, но засега оттам има „твърд отказ за премахване на тази несвойствена за авиокомпаниите митническо-контролна функция“.
Друг проблем е, че държавата у нас напълно се е оттеглила от обучението на пилоти, което е „скъпо действие и струва по около 45 хил. евро за всеки професионален пилот, заяви председателят на асоциацията.
Големият проблем за „малката“ авиация (любители, спортна авиация, учебни центрове) датира още от 1990 г. и е свързан и с летищата. Според Станулов, съществуващите площадки за кацане на селскостопански самолети не се поддържат добре. А за да възстановиш подобна площадка и да създадеш едно спортно - учебно летище трябват огромни усилия.
Флотът на „малката“ авиация у нас е от около 120 самолета. В Чехия, например, техният брой е над 1500, а в Германия - над 2500. При нас за съжаление държавата с промени в закона въведе за тях строги правила, присъщи за големите самолети, посочват шефа на Асоциацията на българските авиокомпании.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт