Според дългосрочната стратегия на ЕК в областта на транспорта, до 2030 г. около 30% от сегашния обем товари в Европа, които се превозват със сухопътен транспорт, трябва да преминат към превози с други, по-екологични видове транспорт, един от които е железопътния. Това посочи на по време на транспортна конференция в София Николете ван дер Ягт, генерален директор на Европейската асоциация за спедиторски, логистични и митнически услуги.
Опасно е да се поддържа тенденцията, че един вид товарен транспорт (в случая сухопътния) е много по-ефективен от други видове, отбеляза тя. Шефът на европейската асоциация веднага допълни, че за да има съвместимост при различните видове транспорт при превозите на товари на дълги разстояния, ще са необходими огромни инвестиции за изграждането на нови жп-линии, на интермодални терминали и други съоръжения.
Железопътният транспорт в Европа би трябвало да стане по-конкурентоспособен и към него да се насочат повече товари, каза от своя страна и Герхард Трохе, експерт от главна дирекция „Транспорт“ на ЕК. Той изтъкна, че тенденцията е и в бъдеще цените на петрола да растат, защото търсеното му в световен мащаб расте, което прави още по-актуален въпроса за нарастване както на относителния дял, така и на обема на превозените с жп-транспорт товари.
Представителят на ЕК отбеляза същевременно, че някои страни от ЕС не усвояват добре средствата от Кохезионния фонд, предназначени именно за изграждане и ремонт на железопътна инфраструктура.
От ръководството на българската Национална компания железопътна инфраструктура (НКЖИ) коментираха относно интермодалността, че в момента се подготвя апликационната форма за изграждането на интермодалния терминал край гара „Тодор Каблешков“ в Пловдивско, която трябва да е готова до лятото. След това ще бъдат проведени конкурси за избор за изпълнител и фирма за строителен надзор. Проектът, който ще се финансира основно със средства по оперативна програма „Транспорт“, трябва да е готов до 2014 г.
Предвижда се да се изграждат с евросредства в следващите години и интермодални терминали край София и Русе. При втория проект обаче не е започнало дори прединвестиционно проучване поради липса на средства, казаха от НКЖИ.
Представители на бизнеса пък посочиха, че би могло интермодални терминали да се строят чрез публично-частно партньорство, като държавата взема предвид мнението на бизнеса за тяхното разположение в страната.


1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
преди 13 години Това са глупости. Кражби има, но те са незначителни спрямо другите кражби и неефективното управление на българските железници. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Как да обясним на брюкселджиите, че в българската "държава" железотъпен транспорт не може да се развива, защото т.нар. "роми" крадат релсите и кабелите на ел-захранването, а ние не можем да ги спрем, защото тая дейност е част от етнокултурните им особености? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години Хората се подготвят за сле петролната ера , и ако за лекотварния транспорт има някакво решение / батерии , хибриди, водород / то за товарния единственното решение е железопътния транспорт . отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 13 години А-а-а-а ЩО !?? :)) Та у нас умниците от 1989 насам правят точно обратното !!? Явно и в тази област ще трябват напътствия от вън! Очаквам да ги вразумят и по отношение на усилията им да съсредоточат всичкия ресурс на държавата у София ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар