Тенденцията да се води БДЖ към фалит е икономически порочна, се посочва в позиция на Българската стопанска камара (БСК) до медиите по повод състоянието на пътническите превози.
Липсата на сериозен ангажимент, включително и политически, към развитието на БДЖ и железопътната инфраструктура, ще доведе до затварянето на производствени мощности и сериозното ограничаване на развитието на отделни икономически региони, смятат от стопанската камара.
По повод спирането на държавната субсидия за железниците за юли месец, от БСК са на мнение, че това решение е логична мярка, която трябва да ограничи изтичането на публични средства, срещу които няма ясни гаранции за оздравяване на компанията.
Според експертите на камарата очертаващата се несъстоятелност на БДЖ може да предизвика, по линията на технологичните връзки, задълбочаване на кризисното състояние на редица производствени дейности. Това ще доведе до нов тласък към несъстоятелност и на националната железопътна инфраструктура, се казва в позицията.
Вероятно несъстоятелността ще бъде обвързана и с шоково освобождаване на служителите, а това ще предизвика ново смущение на разклатения вече трудов пазар.
При невъзможност за оздравяване на дружеството, трябва да се върви към обявяване на несъстоятелност без излишно наливане на допълнителни публични средства, разсрочване или опрощаване на дългове, смятат работодателите.
Всякакви управленчески решения на ръководства на БДЖ, които не са обвързани с политическа подкрепа, ще изправят железницата пред риска на ликвидацията, казва се още в позицията на стопанската камара.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
преди 13 години С двоен аршин мерят управляващите. От една срана натискат и се хвалят с новите магистрали, че щели да помогнат на бизнеса, а от друга тотално се отказват от товарните превози? Странно, тъй като за разлика от пътническите превози тази дейност е обречена на печалба в дългосрочен план. Справка - У. Бъфет. отговор Сигнализирай за неуместен коментар