Производители на биологична продукция сигнализират за практиката на министерството на земеделието да възлага предимно на големи обществени поръчки организирането на изложения на биопродукти, изключвайки възможността и малките фирми да участват, което би позволило да има повече подобни базари в страната.
Повод за недоволството е обявената обществена поръчка в размер на 400 хиляди лева, с която министерството търси изпълнител за организиране и провеждане на празници на биологичните производители.
Обявата е качена на страницата на Агенцията за обществени поръчки и включва редица дейности, съврзани с популяризирането на биологичното производство.
Средствата за тази реклама се отпускат по линия на програмата за селските райони, която разполага с ресурс за популяризиране на земеделската продукция, произведена по екологичен начин.
Представители на бизнеса, пожелали анонимност, обясниха пред Investor.bg, че подобна поръчка е правена и през миналата година, но избраният изпълнител вместо да включи поредица от семинари и изложения, се е ограничил само две събития.
През последните четири години малки компании също са организирали базари и малки изложения, като техният опит е доказал, че за 30 хиляди лева може спокойно да се организира представително събитие, на което да бъде изложена продукцията на поне 40-50 компании.
Основавайки се на този опит, представители на бизнеса коментираха, че при бюджет от 400 хил. лева спокойно могат да се направят поне десет изложения. През миналата година от асоциацията „Биопродукти“ са предложили на агроминистерството възможност и браншовите организации да участват в подобни представяния.
На въпроса на Investor.bg защо е обявена само една поръчка, от министерството обясниха, че самият закон за обществените поръчки забранява разделянето им.
Не става ясно ясно обаче кое налага целият планиран ресурс за календарната година да се пусне наведнъж, коментираха хора от бранша.
Произоводителите на биопродукция винаги са настоявали за създаване на постоянни тържища, които да улеснят достъпа на потребителите до техните продукти. Поради големите разходи и високата себестойност на производството цената на биокултурите е значително по-висока от тази на останалите продукти.
Въпреки това през последните две години вътрешният пазар се отвори за българската продукция и търсенето расте.
На този етап пазарите на производителите се създават бавно, затова и фермерите разчитат на изложенията, които се организират с помощта на средства от еврофондовете. Остава да видим дали тази година организаторът на професионалните празници ще успее да подготви повече изложения.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ