България трябва да има по-гъвкава политика по отношение на акцизите, за да може да влияе върху цените на горивата. Тази позиция изрази по време на парламентарния контрол министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев, предаде БТА.
Като припомни, че въздействието е най-ефективно чрез корекции в акцизите, които са определящи при формирането на крайната цена, Добрев подчерта, че данъчната политика трябва да се прилага гъвкаво, като се базира и на покупателната способност на населението.
Министърът разясни подробно метода, по който се формират цените на горивата, където 42% от стойността зависи от котировките на суровия петрол. „Ако той поевтинява с 25 на сто, то това намаление трябва да се умножи по 42%, за да видим с колко трябва да се понижат крайните цени на горивата“, посочи Добрев.
"Курсът на долара също трябва да се вземе предвид и ако цените на петрола вървят надолу, а на долара - нагоре, то ще трябва да изравним уравнението“, добави министърът.
Добрев определи като временни предлаганите мерки за замразяване на цените или за мораториум върху изискването за смесването на биогоримата с останалите бензини.
Депутатът от Синята коалиция Михаил Михайлов припомни, че държавата има и друг начин да влияе върху цените чрез използване на държавните данъчни складове.
В отговор Добрев съобщи, че преди десет дни кабинетът е приел промени в Закона за запасите от нефт и нефтопродукти, с които се дава разрешение за съхранението на държавните запаси зад граница.
Добрев призова народните представители да ускорят приемането на тези промени, за да се усети бърз ефект върху пазара.


Прожектират анимационни филми в детския отдел на Варненската библиотека
Двамата варненски общински съветници излизат от домашен арест срещу обща гаранция от 350 000 лв.
Редовният бюджет за 2026 отпада
Температури между 7 и 12 градуса днес
Мерц: Германски войски биха могли да отблъскват руските атаки в Украйна
Китайският производител на чипове MetaX записа 755% ръст при дебюта си
Ardian: Европейските борси трябва да се обединят
САЩ готвят нови санкции срещу Русия, ако Путин отхвърли мирното споразумение
Атаките към изкуствения интелект ще бъдат тенденцията на 2026 г.
Колко сигурни са колите, за които не трябва шофьорска книжка
Зловещо - Cadillac Escalade стартира сам през нощта
Япония налага данък на електромобилите в зависимост от теглото
Защо някои двигатели имат двойно впръскване на гориво
Край на евтините коли от Китай – Пекин иска ново споразумение с Европа
Елен на пътя, мъж се заби в дърво и пострада
България с все повече реални примери за работеща кръгова икономика
Борисов от TikTok: Тежките последици си имат име - Асен Василев ВИДЕО
Парична гаранция общо от 350 000 лв. за общинските съветници Кателиев и Стефанов
Украинската армия удари руска рафинерия в Краснодарския край
преди 13 години Нека сравним какво е ставало на пазара спрямо 20.Авг.2012, когато горивата в БГ достигнаха исторически рекорд:Тогава доларът струваше 1.59 лв., а петролът - 115.50$ за барел. Това прави 183,65 лв. за барел. Цени Б/Д = 2.72/2.78лв.Днес: Петрол: 110,03$ Долар: 1,505 лв. Петрол-лв. = 165,60 лв. Горива Б/Д = 2.68/2.74Спадът на петрола е 9.8%На средна цена 2.75 това би предполагало 27 ст. Обаче приемаме, че от тях само 42% са дял на петрола и следователно корекцията в крайната цена би трябвало да е 11.3 ст. Реално е само 4 ст. Кой прибира останалите >7 ст. ? Излишен въпрос, също толкова излишно е да питаме какво правят КЗК и МИЕТ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар