IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Планира се узаконяването на административните услуги по пощата и телефона

Въвеждането на съвременните технологии в работата на чиновниците, както и забавеното електронно управление са основните предизвикателства пред администрацията

08:50 | 20.12.12 г.
Планира се узаконяването на административните услуги по пощата и телефона

Целта е към 2020 г. 30% от новото законодателство и 100% от нормативните актове, въвеждащи регулации, да са придружени от оценка на въздействието върху средата. Освен това се цели за всички нормативни актове да се провеждат обществени консултации, докато към 2011 г. такива са се състояли за под 40% от нормативните актове и стратегическите документи.

В тази връзка се предлага времето за обществени консултации да се увеличи от сегашните 14 дни до 30 дни, както и да се разшири полето на принципа на мълчаливото съгласие.

В документа е отбелязано, че на общинско равнище процесите по намаляването на административната тежест не се развиват последователно. В тази връзка предстои да стартира процес по облекчаване на процедурите по предоставянето на услуги от общинските администрации, като се стандартизират и унифицират и самите процедури, и документацията.

Предвижда се също така да се засили прозрачността по отношение на сключените от държавата договори за обществени поръчки.

Препоръчва се и администрацията да разработи единна стандартна практика за стратегическо планиране, поради което се поставя въпроса за законово регламентиране на процесите по стратегическо планиране и намаляването на броя на стратегическите документи, както и регуларният преглед на ефикасността от програмите, който да се осъществява от финансовото министерство и Сметната палата.

В стратегията се предлага още изграждането на система за планиране и оценка на нуждата от специалисти в администрацията, осъществяването на качествени обучения за подобряването на квалификацията на чиновниците и по-добра приемственост чрез менторски програми и програми за обмен на опит за младите служители.

Посочено е също така, че има добри перспективи да се аутсорсват повече функции на администрацията към частния сектор. В резултат се очаква намаляване на броя на административните структури и свиване на щата на чиновниците.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:07 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още