Храните за бедни 2012: безвредни глоби след завишени цени
В. „Капитал Daily”
Санкциите, наложени от Държавен фонд "Земеделие" за нарушенията по доставките на храните за бедни, финансирани със средства от Европейския съюз, се компенсират от завишените цени на някои продукти. Така на практика основният доставчик - ЕТ "Фантастика 95-Георги Цанков", не е пострадал сериозно във финансово отношение въпреки закъснелите доставки и снабдяването с некачествени храни. Раздаването на всички пакети за нуждаещите се вече приключи и малкото останали са разпределени по социални домове. За миналата година ЕС отпусна 42 млн. лв. на България, с които да осигури храна на нуждаещите се.
Кей след кей
В. „Капитал Daily”
Това е поредната процедура на министерството на транспорта за концесия на пристанище, на която кандидатът е само един, а чуждото участие – нулево. Най-атрактивната концесия на транспортното министерство за последната година - за терминала за контейнери на бургаското пристанище, привлече само един кандидат. Подадената оферта за Бургас-запад е на "БМФ - Порт Бургас", което е 100% собственост на Параходство "Български морски флот". 70% от БМФ беше приватизирано през 2008 г. от германско-българския консорциум "Кей Джи маритайм шипинг" за 440 млн. лв., като представител на обединението от българска страна е Кирил Домусчиев.
За 4 години са похарчени 20 млн. лв. за туристическа реклама
В. „Сега”
През последните 4 години са били похарчени 19.8 млн. лв. без ДДС за туристически реклами на България. Това показва писменият отговор на министъра на икономиката Делян Добрев до синия депутат Ваньо Шарков. Сумата обаче реално е значително по-голяма, тъй като в отговора става въпрос единствено за парите за реклама по програма "Регионално развитие" до ноември 2012 г. По тази програма Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) е целеви кандидат, т.е. парите са предназначени само за ведомството на Делян Добрев. Те са били дадени за реклами, клипове, чадъри, флаери, сайт и т.н., с които България е представяна като топ дестинация за туристите.
София дължи 86 млн. лв. на транспортните фирми
В. „Сега”
Столичният градски транспорт продължава да затъва в дългове. Към октомври 2012 г. Центърът за градска мобилност дължи 86 375 037 лв. на транспортните оператори, които обслужват линиите в София. Това става ясно от отговор на кмета Йорданка Фандъкова до общинския съветник Георги Свиленски (БСП), с който "Сега" разполага. Автотранспортът чака от общината над 19 млн. лв., след като от началото на 2012 г. са му платени 74.3 млн. лв. В електротранспорта са забавени близо 25 млн. лв., а са платени 55 млн. Дъговете към "Метрополитен" също не са никак малко - 18.7 млн. лв. Всички плащания са от началото на миналата година до октомври, но включват и задължения за минали периоди
Агент Буда раздразни властта и ентусиазира опозицията
В. „Сега”
Разработката "Буда", която се свързва с българския премиер Бойко Борисов, вчера отново разпали политическите страсти. За първи път досието бе споменато преди две години от тогавашния опозиционер и настоящ съратник на премиера Яне Янев. Тогава то бе подминато с мълчание. В неделя обаче сайтът "Биволъ" пусна фотокопие от предложение на началник сектор в Централната служба за борба с организираната престъпност (ЦСБОП) Спас Спасов от края на 1996 г. за регистриране като информатор на службата на Бойко Методиев Борисов. В документа се сочи, че той е кандидат за вербовка и е с "перспектива за регистрация в по-горна категория СС (секретен сътрудник - б.р.), за което има качества".
Разделят на парчета южните плажове
В. „Стандарт”
Повечето плажни ивици по южното черноморие ще бъдат раздробени, за да може по-лесно да се дават под наем. Идеята е на областния управител на Бургас Константин Гребенаров и ще бъде факт още този сезон. Според губернатора така ще бъдат намерени стопани на всички плажове, които не са много атрактивни и години наред остават без концесионери. Държавните чиновници смятат, че голям брой плажове остават без концесионери заради високата наемна цена, която пък се дължи на големината им, както и на затруднения или невъзможен достъп до някои техни участъци. Често само части от целия плаж са атрактивни за инвеститори и плажуващи. Всяко година в администрацията постъпват искания да бъдат взети за стопанисване само определени части от големи плажни ивици. Такива оферти е имало за плажа на къмпинг "Ахелой", който е с обща площ 30 651 кв.м
Лондон не е искал ограничения за българи и румънци
В. „Новинар”
Великобритания не е отправяла искане към Европейската комисия за ограничаване на достъпа на българи и румънци. Това заяви председателят на комисията Жозе Мануел Барозу. Той добави, че съществуващите правила трябва да се спазват от всички страни, членки на Евросъюза. По-рано британските таблоиди за пореден път наляха масло в огъня, като публикуваха информации, че Лондон дава на имигрантите от ЕС 1 милион паунда седмично като помощи за децата им, които живеят в чужбина.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
Задържаха над 180 000 къса нелегални цигари край "Дунав мост 2"
Синът на Нели и Ашанти вече е проходил
Какво знаем за руската офанзива в Сиверск, ключов пост в Донбас ВИДЕО
22 млн. евро "зелени" средства в израелски оръжейни компании: войната като устойчива инвестиция