Галерията на летище София ще бъде разширена заради нарастващия брой пътници и по-лесното им обслужване. То ще бъде изпълнено по всички критерии и изисквания на Шенген за безопасност и за достъп на хора с ограничени възможности. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски днес, след като направи първа копка на разширението на терминала, съобщи агенция „Фокус“.
Изпълнението на проекта започва днес от спечелилата обществена поръчка АТ "Инженеринг 2000". Стойността е близо 2 млн. лв. без ДДС от държавния бюджет.
Ресорният министър на транспорта не посочи с какви темпове се увеличават пътниците и какви са прогнозите за това в следващите години. Все пак заяви, че най-голямата българска аерогара има "много ясни цели и много ясно заложени параметри" за изпълнението на своите бизнес и инвестиционни програми. Той коментира, че е запазена стабилност в авиационния бизнес и летищната инфраструктура и темпът на нарастване на пътникопотока изисква да се продължават инвестициите.
За съдбата на "стария" терминал на летище София
Все още не е ясно какво е бъдещето на така наречения "стар" терминал на столичното летище. Изпълнителният директор на аерогарата Веселин Пейков, който също присъстваше на старта на разширението на Терминал 2, обясни, че ръководството все още няма яснота по темата.
„За мен старият терминал е една административна сграда с няколко кръпки, халета, и го наричаме терминална сграда. Той не отговаря на никакви съвременни изисквания”, категоричен бе Пейков.
Изпълнителният директор обясни, че към момента приключва техническото задание за разработването на нов генерален план, за промяна в летището. След като бъде окончателно финализиран, ще има конкретна яснота за бъдещето на Терминали 1 и 2 в следващите 15-20 години.
На база на разработените анализи, ще се пристъпи към обсъждане къде да бъде разположен и има ли необходимост от изцяло нов терминал, посочи изпълнителният директор на Летище София.
„Надявам се, със собствени средства, да можем да го реализираме или след като сме наясно имаме ли нужда от нов терминал, тогава вече да се вземе окончателно решение имаме ли нужда от финансиране, какво да бъде финансирането, какви да са условията”, обясни Пейков, като допълни, че летището в близко бъдеще би могло и само в някаква форма да инвестира в поетапно строителство.


Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
Астън Вила прекъсна серията на Арсенал с гол в края
Покровск: Градът, който промени войната в Украйна