IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Б.Николов: Трудно ще се сформира Министерство за защита на потребителите

Идеята да се слеят Комисията за защита на потребителите и Комисията за защита на конкуренцията е много добра, но също трудно приложима, смята той

17:16 | 15.03.13 г.
Б.Николов: Трудно ще се сформира Министерство за защита на потребителите

"Министерство, което да отговаря за защита на потребителите, би спомогнало много за защита на правата им. Нека сме обективни обаче, идеята на Меглена Кунева на този етап е неприложима и неизпълнима". Това коментира изпълнителният директор на Асоциация „Активни потребители“ Богомил Николов пред Investor.bg във връзка с лансираната от „Движение България на гражданите“ идея.

Предложението е заложено в предизборната платформа на партията, която беше представена преди дни.

Николов обясни, че самото предложение е наистина добро и е нужна на страната ни, но въпреки това липсва политическата воля за създаването на подобно министерство.

„Ясно е, че до министерство няма да се стигне. Дано поне в бъдеще се стигне до зам.-министър с ресор защита на потребителите към Министерството на икономиката, енергетиката и туризма“,  посочи Николов.

Изпълнителният директор на „Активни потребители“ допълни, че България се нуждае от отделно министерство, което да се занимава с енергийния сектор, и отделно министерство, чийто фокус да бъде икономиката, включително и потребителите.

Асоциацията подкрепя изцяло и още едно от предложенията на същата политическа група, което предвижда сливането на Комисията за защита на потребителите (КЗП) и Комисията за защита на конкуренцията (КЗК). 

По повод това конкретно искане Николов заяви, че асоциацията е „напълно за“. „Ако двете ведомства се слеят и започнат да функционират като единен орган, това ще гарантира по-голяма сигурност за самите потребители. А и ведомството ще има повече авторитет и думата му ще тежи повече“, обясни той.

„Сега, когато КЗК и КЗП работят отделно и взимат отделни решения, често се пораждат конфликти, защото двете комисии излизат с различни решения по конкретен проблем. Да вземем например казуси, в които се решава законосъобразността на рекламни практики“, допълни той.

Николов бе категоричен, че единственият път за решаване на проблемите на потребителите в България е именно създаването на конкретен орган, който да обръща повече внимание на това дали правата им са защитени.

„За съжаление обаче наистина липсва политическа воля да бъде направено всичко това. Не се знае какво ще се случи на предстоящите избори и дали партията на Меглена Кунева ще се коалира и какво ще бъде постигнато следствие на тази коалиция“, каза още ръководителят на „Активни потребители“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:39 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още