Обединението „ХПВС – ССТ” ще строи Северната скоростна тангента, реши Върховният административен съд (ВАС). Съдът отхвърли като неоснователна жалбата на италианският консорциум „Салини – Импреджило” срещу решението на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) по казуса.
Припомняме, че през пролетта италианската компания беше класирана на първо място от Агенция „Пътна инфраструктура” за изпълнител на проекта за изграждане на Северната скоростна тангента. Компанията не даде най-ниската цена, но заради техническите параметри получи най-много точки при оценката на офертата.
На второ място беше класирано обединението „ХПВС – ССТ”, което веднага обжалва това решение. Компанията съобщи, че „Салини – Импреджило” не е представила доказателства за експертната подготовка на хората, заемащи позициите „Ръководител на обекта”, „Зам.-ръководител на обекта” и „Координатор по безопасност и здраве”.
В средата на юни КЗК върна процедурата с един ход назад, а от своя страна през август от Агенция "Пътна инфраструктура" направиха втори избор и този път „ХПВС – ССТ” беше определен за изпълнител. Това решение беше обжалвано пред ВАС (чрез КЗК) от италианската компания.
С решението си съдът постановява, че няма нарушения при втория избор на изпълнител, който е направен съобразно указанията на КЗК и ВАС.
Припомняме, че проектът за изграждането на Северната скоростна тангента на София беше прехвърлен от ОП „Транспорт” към ОП „Регионално развитие” с цел да се спасят неусвоени средства. Отсечката е част от трасето „София – Калотина” и е с дължина 16,5 километра.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
преди 11 години Цената има тежест от 50% при класиране на офертите като със своето предложение консорциумът взима максимално възможните 50 точки. От останалите 50 точки за техническо предложение и срок на изпълнение българският консорциум е събрал 29 точки, което е и най-ниският показател сред 4-та участника, достигнати до втория етап на конкурса. Какво ли ще бъде качеството, след като техническите показатели са най- ниски......? Предложили са най-ниска цена защото знаят, че след това винаги могат да искат увеличение поради непредвидени обстоятелства, а ако не платят на подизпълнители може да спестят още малко.Няма оправия в тая държава. отговор Сигнализирай за неуместен коментар