Към момента няма голям туроператор в България, който да има групови откази заради наводненията по морето. Това каза заместник-министърът на икономиката и енергетиката с ресор туризъм Бранимир Ботев, цитиран от БТА.
Той посочи, че по официална статистика е налице равномерност на заявките на туристи от генериращи пазари за България.
"Проблемите по-скоро са свързани с девалвацията на местните валути", отбеляза заместник-министърът. "Ако има спад, то той е при така наречените Last Minute оферти. Този пазар формира около 20 процента от клиентите", допълни той. И отбеляза, че е имало черен ПР във връзка с наводненията, който се генерирал от български издания и се репродуцирал в чуждестранния печат.
Следващата седмица ще бъде издадена 300-хилядната виза на руски турист, а миналата седмица е издадена 100-хилядната виза на турист от Украйна, каза още Ботев. Според председателя на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация Благой Рагин обаче увеличението на издадените визи не се отразява пряко на хотелите, защото повечето от пристигащите руснаци се настаняват в частните си имоти, които са купили тук. "Това оголва нашия пазар. От една страна, има ръст на визи, но ги няма в хотелите. Според мен изходът е ние да продължим да бъдем по-агресивни във външната реклама", каза Рагин, цитиран от БНР.
Според зам.-министър Ботев промотирането на България трябва да бъде приоритет за следващото правителство, а в туризма да има приемственост.
От туристическия бизнес заявиха, че очакват незабавно решение на кабинета, с което да бъдат отпуснати 2,25 млн. лева от общо 10 млн. лева за национална туристическа реклама.
Общата целева сума за национален туристически маркетинг от държавния бюджет и оперативните програми е на стойност 28 млн. лева за тази година. За сравнение Ботев посочи, че бюджетът на Кипър за национална туристическа реклама за миналата година е бил 32 млн. евро.
От бизнеса заявиха, че 60 млн. лева е адекватният бюджет за нормално управление на туризма и посочиха, че едно евро в национална реклама връща приблизително 200 евро в националната икономика.
Друго искане на туристическия бранш е депутатите да приемат Закона за туризма, който чака финалното си гласуване на второ четене в зала.
Заместник-министър Бранимир Ботев информира, че на вчерашното заседание на Националния съвет по туризъм са били приети промени в правилника за работа на съвета, с които в заседанията му ще могат да участват учени от БАН и водещи университети, както и от Българската православна църква. Целта е да се подпомогне формирането на визията за туризма и за по-специализираните туристически продукти.
Националният съвет по туризъм е одобрил рекламна стратегии за туризма, стана ясно още от изказването на Ботев. Отрасълът е обединен около идеята, че България трябва да излезе на международния форум и да се рекламира по адекватен за туристическата индустрия начин.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка