Общата сума на задълженията на БДЖ към днешна дата е 567 млн. лв., от които 370 млн. са задължения към банките. Това заяви изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ” ЕАД Владимир Владимиров в интервю за Агенция „Фокус”.
„Останалите задължения са към доставчици и към Национална компания „Железопътна инфраструктура”, каза той.
Владимиров обясни, че всички тези задължения са натрупани от предходни периоди, като процесът на натрупване на задълженията започнал в периода от 2002 г. до 2009 г. "От 200 млн. лв. задължения през 2002 г., през 2009 г., когато аз влязох за пръв път в управлението на дружеството, задълженията достигаха до почти 840 млн., тоест се наблюдава едно неколкократно увеличение на задълженията, които системата не може да поеме. Хубаво е, че в резултат от усилията и на БДЖ, и на държавните институции, към днешна дата задълженията са чувствително намалели”, обясни Владимиров.
По думите му бъдещето на БДЖ е свързано с много трудности като първата според него е това, че в държавата няма достатъчно средства. „Много малко средства се заделят през държавния бюджет за развитие на железницата. Още по-голямата причина е, че железницата не е приоритет на българската държава, на всички правителства, на всички политически партии, без значение кои от тях са в управлението и кои не. Това пречи на железниците да се развиват”, посочи той.
Владимиров подчерта, че е необходимо да се постигне съгласие между всички институции, които имат отношение към железницата и тя трябва да стане приоритет на държавата, за да може да се развива. „Сега наблюдаваме следната картина – едно правителство управлява, извършва определени реформи, чертае път, по който трябва да се развива железницата. После идва друго правителство, то променя политиката, спира реформите или ги трансформира в нещо друго. Така се получава едно движение нагоре-надолу, което не е от полза на железницата”, коментира изпълнителния директор на БДЖ.
Той поясни, че освен това за дълъг период от време не се заделят необходимите средства за инвестиции в железницата. „Няма как да имаме конкурентоспособна железница без да има инвестиции в нея. Това може да се случи само, ако железниците са национален приоритет. Разбирам, че в момента ситуацията е изключително тежка – има проблеми в НЕК, в пенсионната система и в много други сфери. Но, ако не направим железниците приоритет, няма да решим проблема”, каза още Владимир Владимиров.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
преди 10 години Предполагам, че "ставам приоритет на държавата" значи получавам по-голяма държавна субсидия. БДЖ е реално едно фалирало предприятие, което се крепи единствено на субсидията от 140 млн. лева годишно, а има собствени приходи в мизерен размер на 95 млн. лева. Спешно необходима е или приватизация или фалит и ликвидация... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Не е ли по-добре аз да стана приоритет на държавата, за да мога да се развивам ????Защо транспорта на зърно из БГ се прави с авто транспорт, а БДЖ почти не участва??? Защото не става за нищо !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Интересно, ако сега БДЖ тръгнат да съкращават *** разкрити шатове, веднага ще скочат синдикатите. А къде ли спаха като се трупаха тия дългове? Само дето малко ми се струва, че при протести синдикатите са в конфликт на интереси тук. Колкото повече се раздуват щатовете и се назначават все повече и повече бройки, които да си клатят краката, толкова повече членове имат синдикатите и респективно по-големи приходи от членски внос. Ако се започне оптимизация ще им намалеят членовете и приходите. Така че тук ми се вижда, че не би трябвало да имат право на глас. отговор Сигнализирай за неуместен коментар