1,2 млрд. евро е потенциалът на морския сектор на всички черноморски морски страни. Това каза европейският комисар по околната среда, морското дело и рибарството Кармену Вела при откриването на международната конференция "Интелигентен и син растеж - нови възможности за синята икономика в региона на Черно море" в София, предаде Агенция "Фокус".
„Трябва да се развиват партньорства и процесите между отделните страни. Много държа на черноморското развитие. Мисля, че може да намерим интелигентна синергия между запазването на морските ресурси и икономическите интереси”, посочи еврокомисарят.
„Скоро ще започне пилотен проект между България и Румъния за интелигентно използване на морското пристанище с идея за преминаване в трансгранично сътрудничество. Всяка държава-членка трябва да разработи и развие стратегия за своите води", заяви Вела.
Целта на конференцията е обединение на всички страни от Черноморския регион и да обсъдим предизвикателствата, които стоят пред региона, каза европейският комисар по околната среда Кармену Вела по време на съвместен брифинг с министъра на транспорта Ивайло Московски.
„Със 160 хил. работни места е свързан Черноморският регион. Надявам се този форум да се превърне в редовен и да бъде обединител на държавите от Черноморския регион. В резултат на днешната конференция ЕК има за цел да подкрепи държавите от региона и да се увеличат икономическите ползи за тези държави", подчерта Вела.
„С всяка една от държавите, оперираща в Черноморския басейн, трябва да се направят колкото се може повече интегрирани инструменти", заяви министърът на транспорта Ивайло Московски. По думите му реализираме проектите с темповете, които са заложени, спазвайки европейските правила. Целта ни е да направим колкото се може по-интегрирани взаимоотношенията помежду ни, допълни той.
"Използването на възможностите на морския сектор за постигане на икономически и социален напредък, придобива все по-голямо значение и считам, че държавите с излаз на море трябва максимално да използват този ресурс", каза още министърът на транспорта.
За България голяма част от външната търговия се извършва чрез морския транспорт, което поражда нови проблеми от икономическо, екологично и социално естество, които засягат всички сектори на морската икономика, отбеляза министър Московски.
"Нашата цел е постигане на интелигентен и устойчив растеж на синия сектор, водещ до повече заетост и социално благосъстояние", допълни той.


Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове