IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Фандъкова: Скоро започва строежът на третата линия на метрото

Столична община планира ремонти на вътрешноквартални улици

11:12 | 10.08.15 г. 15
Автор - снимка
Редактор
Фандъкова: Скоро започва строежът на третата линия на метрото

Тази година започваме третата линия на метрото в най-тежкия участък с подземно строителство в централната градска част от "Малък градски театър зад канала" до "Красно село". "Метрополитен" е започнал процедурите за избор на изпълнител и за участъка до "Овча купел", за да не се губи време.  Това каза в интервю за в. Стандарт столичният кмет Йорданка Фандъкова.

По думите ѝ в София са регистрирани около 900 хил. автомобила, а градът никога не е бил проектиран за толкова коли. „Посоката, в която решихме да работим, е подобряване на системата на градския транспорт. На първо място е строителството на метрото. Около 330 хил. души дневно вече ползват метро, а есента ще станат 350 хил. За последните години пуснахме нови 21 км метро. Строим с ускорени темпове - построихме за 4 г. повече километри отколкото за 30 г. преди това“, каза кметът.

Относно мащабната програма за обновяване на градския транспорт кметът каза, че са доставени 226 нови транспортни средства - 126 автобуса, 80 тролея, 20 нови трамвая и 10 метровлака. В момента приключва процедура за още 100 нови автобуса. Целта е средната възраст на автобусите да стане 7 г. На 160 кръстовища със специални датчици ще се дава предимство на градския транспорт. Електронните табла, монтирани на 600 спирки, ще се увеличат с още 420.

„До края на август очаквам целият бул. "Малинов", с пробива между метростанция "Акад. Александър Т. Балан" и Бизнес парка, да е готов и тогава ще имаме 4 км булевард до Южната дъга. Това ще облекчи осезателно трафика в тази посока. Заедно с пускането на метрото решението е цялостно“, коментира Фандъкова.

„Друг такъв пример са кръстовищата на тв кула, на Семинарията и пробива при "Токуда" - свързани в цялостно решение обекти, които улесняват в пъти трафика в района. Облекчение в движението ще има и на Руски паметник, където не просто се реконструира кръстовището. Там подменихме 100-годишна канализация и водопровод. Даваме и ново решение за преминаването - кръстовището става класическо кръгово, като преместихме трамвая от страната на бул. "Скобелев". Финансовият ефект от цялостните реконструкции е, че спира ежегодното кърпене на дупки“, коментира още градоначалникът.

В следващите години започват масирани ремонти на вътрешноквартални улици и тротоари. „Тази година започваме с 30 квартални улици. Цялостното обновяване решава проблема за няколко години напред. Така ще можем постепенно да ограничаваме кърпенето на дупки. През последните години реконструирахме цялостно над 90 мостови съоръжения. Сред тях са ключови пътни съоръжения като моста на 4-и километър. Тази година беше ремонтиран мостът над алея "Яворов". От двете съоръжения падаха отломки, преди да бъдат укрепени, и това създаваше опасност за преминаващите. Сега тече ремонтът и на моста на "Захарна фабрика", който беше в тежко положение.

„Ефектът от ремонтите е по-комфортно пътуване, разтоварване на трафика, гарантиране на сигурността в придвижването и постигане на по-добра визия в града“, обобщи Фандъкова.

Тази година завършваме 8 нови детски градини, коментира кметът по повод програмата за нови детски заведения на Столична община. С тях ще станат 80 нови сгради от началото на тази строителна програма. „Никога в София не са се строили детски градини с такова темпо. Наред със строителството, в което сме инвестирали 120 млн. лева, още толкова средства са инвестирани в модернизирането на детски градини и училища“, посочи тя. В следващите години усилията ще бъдат насочени към яслите. Те са част от социалната система, а не от образователната, но е важно, защото много млади родители имат нужда да работят, а ние искаме да ги подпомагаме, допълни столичният кмет.

Заводът за преработка на отпадъци на гара Яна ще започне да работи през септември, каза още Фандъкова. Тя припомни, че от година и половина работи системата за биоотпадъци на Хан Богров, където се произвежда компост за селското стопанство, за градинките и парковете. Произвежда се и електричество. „Преди около две години построихме модерно депо. Тези огромни съоръжения осигуряват най-добрия екологичен начин за преработка на отпадъците. Очакваният ефект е над 50% от отпадъците на София да се рециклират, коментира кметът.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:38 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

4
rate up comment 5 rate down comment 0
alexx
преди 8 години
Това е ремонт на Топлофикация, далеч не сменят всичко. Освен това отделните звена нямат връзка помежду си. Едни копаят, сменят тръби, трети асфалтират. Имаше репортаж по една телевизия, че на някои улици забравили да асфалтират и си стояло така.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 0 rate down comment 4
Mavi Goz
преди 8 години
Лозенец - карето между булевардите Дж. Баучър, Вапцаров, Черни връх и Яворов.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 8 rate down comment 2
SimeonAtanasov
преди 8 години
Кой е този щастлив квартал?Фен съм й на Данчето иначе, но с някои неща засега не успява да се справи - кучетата, макар и да понамаляха; отвратителното състояние на тротоарите и лошото състояние на кварталните улици, включително идеалния център.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 13 rate down comment 4
Mavi Goz
преди 8 години
Браво на кметицата! И наистина, за сефте от 1966 г., когато комунистите асфалтираха квартала, в който живея, този година изтърбушиха всички улици, извадиха старите тръби на парното, ВиК, даже ел. кабели, смениха всичко с ново и сега правят нови улици - тротоари, бурдюри и асфалт както по ремонтираните булеварди! Не е за вярване, но който иска, да дойде да види!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още